جوزف استالین دیکتاتور شوروی سابق در نظرسنجی تعیین بزرگ‌ترین شخصیت تاریخ روسیه از الکساندرنفسکی شاهزاده قرون وسطای این کشور شکست خورد.
کد خبر: ۲۲۶۱۶۸

به گزارش بی‌بی‌سی ، استالین که مسئول قتل میلیون‌ها شهروند شوروی در اردوگاه‌های کار اجباری و تسویه حساب‌های سیاسی این کشور بود، سوم شد.

الکساندرنفسکی در قرن سیزدهم برای وحدت روسیه در مقابل مهاجمان اروپایی جنگید. در نظرسنجی تلویزیون «روسیه» که از بزرگ‌ترین فرستنده‌های تلویزیونی روسیه است ،«پیوتر استولی پین» نخست وزیر اصلاح طلب که سال 1911 ترور شد، دوم شد.

بیش از 50 میلیون نفر با تلفن، اینترنت یا پیام کوتاه در این نظرسنجی شرکت کردند.

نظرسنجی مدت 6 ماه طول کشید و 500 شخصیت اولیه به 12 نفر کاهش یافتند. استالین که زاده گرجستان بود ماه‌ها در نظرسنجی اول بود تا وقتی که تهیه‌کننده این برنامه از تماشاگران تلویزیون خواست به فرد دیگری غیر از استالین رای بدهند.

استالین میلیون‌ها شهروند شوروی را در اردوگاه‌های کار اجباری «گولاگ» به کشتن داد. میلیون‌ها شهروند دیگر شوروی در جریان اشتراکی کردن مزارع در طول حکومت استالین از دهه 1920 تا مرگ وی در 1953 و تسویه حساب‌های سیاسی کشته شدند.

بسیاری از مردم روسیه هنوز به استالین برای نقش او در جریان جنگ‌ جهانی دوم که شوروی نیروهای آلمان نازی را شکست داد ، احترام می‌گذارند. 

گروه ترجمه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها