کمی از سیاست

بی‌آبرویی دولت آمریکا در حمایت از منافقین

ایسنا: مدیر سازمان ضدجنگ آمریکا معتقد است؛ دولت این کشور به سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین)‌ به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و حمایت مقطعی این دولت از تروریست‌های مجاهدین خلق باعث بی‌آبرویی دولت آمریکا نزد سازمان‌های حقوق بشری شده است.مارک جانسون با اشاره به حمایت آمریکا از نظامیان منافقین تصریح کرد: مدارک و مستندات زیادی درباره جنایت‌های این گروه تروریستی در ایران و عراق وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم با انتشار این اسناد، دولتمردان آمریکا و برخی نمایندگان کنگره را درباره ماهیت این فرقه آگاه سازیم.
کد خبر: ۲۲۱۶۰۰

مسکو از ساخت نیروگاه بوشهر دست نمی‌کشد

ایسنا: رئیس مجلس روسیه با بیان این که روسیه به ایران در ساخت نیروگاه بوشهر برای تولید انرژی مورد نیازش کمک می‌کند، گفت: روسیه معتقد است هر کشوری در جهان حق دارد به توسعه برنامه هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز بپردازد، بنابراین در ساخت نیروگاه بوشهر برای تولید انرژی تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به ایران کمک می‌کند تا این نیروگاه به منظور اهداف بومی و صلح‌آمیز به فعالیت بپردازد.

دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای:
تجربه مثبتی از همکاری با ایران داریم

ایسنا: بولات نور قلی‌اف با بسیار مطلوب خواندن همکاری با ایران گفت: ما تجربه مثبتی از همکاری با ایران داشته‌ایم و شاهدیم که تهران برای همکاری با سازمان بسیار فعال و علاقه‌مند است. وی درباره این که آیا ایران از عضویت ناظر به عضویت دائم ارتقا می‌یابد یا خیر؛ اظهار کرد فعلا درباره گسترش سازمان تصمیمی اتخاذ نشده اما روی ملاک‌های گسترش کار می‌کنند و وظیفه دارند این فرآیند را تسری دهند.

قشقاوی ادعاهای رئیس امارات را درخصوص جزایر ایرانی رد کرد 

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات رئیس کشور امارات را درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، دخالت آشکار در امور داخلی ایران خواند و آن را رد کرد.    حسن قشقاوی با تاکید بر تعلق ابدی سه‌جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به ایران، به مسوولان امارات توصیه کرد تحت تاثیر القائات کسانی که خیر و صلاح منطقه را نمی‌خواهند، قرار نگیرند .

آرژانتین تعلیق مناسبات تجاری با ایران را تکذیب کرد

مهر: آرژانتین ادعای آژانس خبری یهود درباره قطع مناسبات تجاری این کشور با ایران را بی‌اساس و کذب خواند. آنیبال فرناندز وزیر دادگستری، امنیت و حقوق بشر آرژانتین با بیان این که وی به جولیو شلوسر، دبیرکل انجمن دوجانبه آرژانتین و اسرائیل نگفته است که دولت آرژانتین تصمیم به تعلیق روابط تجاری با ایران گرفته است، اظهار کرد که وی درباره مسائلی که صلاحیت و شایستگی آن را ندارد، چیزی نگفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها