نتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داد: کمبود ویتامین ب 12 در افراد سالمند می‌تواند منجر به کوچک شدن یا به اصطلاح آتروفی مغز شود.
کد خبر: ۲۰۱۰۰۹

در این پژوهش، 107 داوطلب از گروه سنی 61 تا 87 سال شرکت داشتند که همه آنها در آغاز مطالعه، به لحاظ توانایی‌‌های ذهنی و درکی در حد طبیعی و سالم بودند.

این افراد در طول پژوهش تحت آزمایشات کلینیکی سالانه،‌ اسکن‌‌های M.R.I، تست‌‌های ذهنی و همچنین آزمایش خون قرار گرفتند.

نتایج آزمایشات نشان داد؛ افرادی که میزان ویتامین ب 12 در بدن آنها کمتر بود، بیشتر با مشکل کوچک شدن اندازه مغز مواجه بودند و در افرادی که میزان ب 12 در بدنشان به کمترین حد می‌رسید، در مقایسه با اشخاصی که به اندازه کافی از این ویتامین دریافت می‌کردند، احتمال کوچک شدن مغز 6 برابر بیشتر بود.

در این تحقیق، پژوهشگران خاطرنشان کردند؛ هنوز نتوانسته‌اند دریابند که چرا کاهش میزان ویتامین ب 12 با تاثیر روی اندازه مغز می‌تواند باعث بروز نارسایی‌‌های ذهنی شود.

یکی از پژوهشگران دانشگاه آکسفورد که در این تحقیق حضور داشته است، می‌گوید: فاکتور‌های زیادی روی سلامت مغز تاثیر دارند که ممکن است از کنترل ما خارج باشد؛ اما این پژوهش نشان می‌دهد که حداقل در این مورد با افزودن ویتامین ب 12 بیشتر به رژیم غذایی با خوردن گوشت،‌ ماهی، حبوبات غنی شده یا شیر می‌توان براحتی از آتروفی و تحلیل مغزی پیشگیری کرده و در نهایت حافظه را در امان نگه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها