گروه سلامت: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با اشاره به کودکان و نوجوانان، مادران باردار، شیرده و سالمندان به عنوان 3 گروه سنی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سوءتغذیه قرار دارند، افزود: به افراد مبتلا به هر نوع بیماری و افرادی که در معرض سوء تغذیه هستند، توصیه می‌شود با پزشک متخصص مربوطه مشاوره و تحت نظر آنان اقدام به روزه‌داری کنند. دکتر احمدرضا درستی در گفتگو با ایسنا با تاکید بر رعایت دفعات غذا خوردن گفت: در این ایام که روزها نسبتا گرم و طولانی هستند، از آنجا که مدت زمان میان افطار و سحری کم است، ‌علاوه بر دو وعده غذای اصلی (افطار و سحری) داشتن میان وعده مابین افطار و سحری شامل میوه‌ها و نوشیدنی‌ها، کمی تنقلات سالم و گاهی نیز مقداری شیرینی سالم از قبیل کیک خانگی توصیه می‌شود.
کد خبر: ۲۰۰۵۹۸
وی در ادامه اظهار کرد: بهتر است شروع افطاری با آب گرم و خرما باشد و از مایعات سرد و غذاهای سنگین نظیر آش و سرخ کردنی‌ها پرهیز شود.

دکتر درستی، خوردن غذای بسیار آبکی همراه با نان تیلیت شده و یا نوشیدن مایعات فراوان در طول غذا خوردن را منجر به کاهش دسترسی آنزیم‌های گوارشی به غذا و بروز برخی بیماری‌ها و نارسایی‌های گوارشی دانست.

این متخصص تغذیه در ادامه آهسته خوردن، جویدن کافی غذا و دست کشیدن از صرف غذا پیش از سیر شدن کامل را توصیه و اضافه کرد: مصرف ادویه فراوان علاوه بر ناراحتی‌های دستگاه گوارش به تشنگی در طول روز نیز دامن می‌زند، همچنین نوشیدن نوشابه‌های گازدار به سوءتغذیه، افزایش احتمال چاقی و افزایش بیماری‌های گوارشی منجر می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها