کهنه سربازان آمریکایی جنگ عراق:

جنگ عراق بر دروغ استوار بود

یک پایگاه خبری ضد جنگ آمریکایی سخنان برخی از کهنه سربازان این کشور را منتشر کرد .به عقیده این کهنه سربازان جنگ عراق، این جنگ بر پایه دروغ و فریبکاری دولت بوش استوار بود که اکنون به جنگی تبدیل شده که بی‌دلیل طولانی شده است.
کد خبر: ۱۸۶۶۹۲

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "آی‌واو" که بر گرفته از اولین حروف کلمات "کهنه سربازان مخالف جنگ عراق" است سخنان برخی از این افراد را منتشر کرد که اغلب به دروغگویی و فریبکاری دولت بوش اذعان کردند.
در این گزارش کهنه‌سربازان جنگ عراق 10 دلیل عمده برای اظهار چنین سخنانی ذکر کردند و برای بهتر مشخص شدن این دلایل هر یک از آنها را شرح دادند.

1- جنگ عراق بر پایه دروغ و فریب‌کاری است.


کهنه سربازان جنگ عراق گفتند: «دولت بوش پیش از 11 سپتامبر 2001 قصد حمله به عراق را داشت. آنها با ادعای واهی اعلام نمودند که عراق دارای سلاح‌های بیولوژیک، هسته‌ای و شیمیایی است تا به این وسیله کنگره را مجاب سازند این جنگ غیرضروری را به راه اندازد. آنها تمام کشته‌های جنگ ما را با ممنوع کردن فیلمبرداری از اجساد آنها پنهان می‌سازند و به خبرنگاران اجازه نمی‌دهند وارد بیمارستان "والتر ‌رید" و دیگر سازمان‌های مربوط به کهنه‌سربازان شوند که از آنها پر شده است.

2- جنگ عراق بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی است.


ایالات متحده آمریکا برخلاف تمام قوانین بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد به عراق تجاوز و آن را اشغال کرد.

3- منافع خاص شرکت‌های چند ملیتی دلیلی برای ادامه جنگ در عراق شده است.

از سربازان مقاطعه‌کار ویژه گرفته تا مذاکره کنندگان نفتی شرکتهای چند ملیتی بزرگ، کسانی که از این جنگ بیشترین بهره را می‌برند همان کسانی هستند که کمترین آسیب این جنگ متوجه آنان می‌شود. آمریکا راهی انتخاب کرده است که مستقیما مخالف عقیده رئیس جمهور اسبق این کشور (آیزنهاور) مبنی بر کم کردن حجم ارتش است.

4- کشتار غیرنظامیان به یک رویداد روزانه تبدیل شده است.

علیرغم تلاش‌هایی که در زمینه آموزش و کسب مهارت‌های تکنولوژیکی صورت گرفته است، کشتار وسیع شهروندان عراقی نتیجه مستقیم و غیرمستقیم تجاوز آمریکا به این کشور است. حتی محافظه‌کارانه‌ترین ارزیابی‌ها تعداد کشته‌های شهروندان عراقی را بیش از 100 هزار نفر ذکر کرده‌اند. روزانه بیش از 100 نفر تنها در بغداد کشته می‌شوند.

5- سربازان حق دارند که یک جنگ غیرقانونی را نپذیرند.

تمام افرادی که به خدمت سربازی می‌روند قسم می‌خورند تا از کشور خود در برابر دشمنان داخلی و خارجی دفاع کنند. اگر آنها در زمان جنگ از خدمت سربازی بگریزند طبق قانون اساسی تحت پیگرد قرار میگیرند. این در حالی است که برادران و خواهران ما در حال پرداخت هزینه بی کفایتی سیاسی ما را میدهند و به جای این که نیرویشان را برای ساخت کشور به کار ببرند مجبور به استفاده از آن در جنگ می‌شوند.

6- به خاطر غفلت دولت ما، نیروهای خدمت‌کننده با عواقب شدید بهداشتی و روانی روبرو هستند.

بسیاری از نیروهای ما، یک، دو، سه و حتی چهار بار به جنگ عراق فرستاده شده‌اند که هر بار تا 11 ماه در آنجا به کار گرفته شدند. استرس جنگ، خستگی بیش از حد، و شاهد وحشتهای جنگ بودن آنها را بسیار حساس کرده است و بسیاری از آنها را با بیماری اختلال فشار روانى پس از آسیب جنگ (PTSD) روبرو کرده است.
این بیماری مجموعه‌ای از آسیب‌های روانی خطرناک است که به افسردگی، کسالت شدید، رفتار نابهنجار حتی خود‌کشی منجر می‌شود. بعلاوه، بیماری‌های عفونی شدیدی بین نیروهای نظامی آمریکا مشاهده شده است که این بیماری‌ها بخشی از بیماری‌های خطرناکی است در این جنگ غیراخلاقی و غیرقانونی آنها را تهدید می‌کند.

7- جنگ عراق در حال تکه تکه کردن خانوادها شده است.

استفاده از نیروهای بصورت تکراری و ادامه دادن غیرضروری این جنگ بسیاری از خانواده‌های نظامیان آمریکا را تکه تکه کرده است و بسیاری از آنها زندگی خود را قربانی جنگی کردند که به خاطر بی‌کفایتی سردمداران دولت بوش در خاورمیانه بوجود آمد.

8- جنگ عراق تمام بودجه ما را که باید به کشور تعلق می‌گرفت از ما ربوده است.

ماهانه 5.8 میلیارد دلار به جنگ عراق اختصاص می‌یابد که برابر است با تمام خسارت‌های طوفان کاترینا، هزینه‌های ساخت هزاران مدرسه‌ برای مردم فقیر، بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی درمانی و غیره.

9-این جنگ ما را از خصائص انسانی دور کرده و عراقی‌ها را از داشتن حقوق انسانی محروم کرده است.

جنگ عراق بسیاری از مردم عراق را با مصیبت روبرو کرد و بسیاری از خانواده‌های این کشور را از حقوق انسانی خود دور کرد. دولت کنونی عراق دارای قدرت نیست بلکه زیر نظر آمریکا سیاستهایش را دنبال می‌کند. دولت این کشور در موقعیتی قرار گرفته است که از حمایت مردمی برخوردار نیست زیرا این افراد به سیاستمداران دست نشانده خود اعتماد ندارند. بسیاری از مردم عراق دولت خود را پس از تجاوز آشکار آمریکا عروسک خیمه شب‌بازی دولت واشنگتن قلمداد می‌کنند.

10- ارتش ما را به دلیل انجام عملیات‌های تکراری بسیار خسته کرده است.

اکثر نظامیان آمریکایی که اکنون در عراق بسر می‌برند برای دومین بار پی‌درپی است که به این کشور عازم شده‌اند که این امر باعث خستگی روحی روانی و بدنی شدید آنها شده است. افرادی که برای چندمین بار به این جنگ اعزام می‌شوند اعلام می‌کنند هنوز خستگی از جنگ آنها رفع نشده مجددا به این کشور فرستاده شدند که این امر بسیاری از آنها و خانوادهایشان را مستاصل کرده است.
در پایان این گزارش آمده است که این کهنه سربازان همچنین خواستار عقب نشینی سریع نیروهای نظامی آمریکا از عراق هستند و آن را منطقی‌ترین و عاقلانه‌ترین اقدام دولت بوش در زمان حاضر می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها