وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین سالگرد جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نبرد، بر تداوم مسیر تقویت توان دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این پیام آمده است: ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ آغاز دفاع مقدس ملت ایران در برابر تجاوز مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا بود؛ تجاوزی که با هدف ضربه زدن به استقلال، امنیت و موجودیت جمهوری اسلامی ایران و در شرایطی که روند دیپلماسی و مذاکره در جریان بود، صورت گرفت و بار دیگر ماهیت فریبکارانه و عهدشکن دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت.
وزارت دفاع با اشاره به شهادت جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح، دانشمندان، نخبگان و شهروندان بیگناه کشور در این جنگ، تصریح کرد: دشمن با وجود این اقدامات جنایتکارانه، در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند و دفاع مقدس ۱۲ روزه به نماد اقتدار ملی، انسجام نیروهای مسلح، همبستگی ملت ایران و شکست محاسبات دشمن تبدیل شد.
در ادامه این پیام، تجربه جنگ ۱۲ روزه و استمرار تهدیدها، نشانهای از ضرورت توسعه قدرت دفاعی، خودکفایی نظامی و تقویت بازدارندگی کشور عنوان شده است. وزارت دفاع تأکید کرد که با اتکا به توان دانشمندان، متخصصان و صنعتگران دفاعی، روند تجهیز نیروهای مسلح به فناوریها و سامانههای پیشرفته با قدرت ادامه خواهد یافت.
این پیام همچنین حضور گسترده و آگاهانه مردم در حمایت از آرمانهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و شهدای اقتدار را از عوامل مهم ناکامی دشمنان در تحقق اهدافشان دانست.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان ضمن تجلیل از شهدای دفاع مقدس ۱۲ روزه و شهدای صنعت دفاعی کشور، اعلام کرد که مسیر عزت، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی با قدرت ادامه خواهد یافت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز از آمادگی و توان دفاعی بیشتری نسبت به گذشته برخوردارند.
در بخش پایانی این پیام تأکید شده است: هرگونه خطای محاسباتی یا تعرض به امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران با پاسخی قاطع، پشیمانکننده و فراتر از تصور غلط دشمنان مواجه خواهد شد.
وقتی «جوکر» هم دیگر جواب نمیدهد
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند