به گزارش جام جم آنلاین، اسماعیل بقایی در شبکه ایکس با اشاره به دیدار خود با رولیان شاه سومیرات، سفیر اندونزی در ایران، نوشت: در آستانه هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و اندونزی، امروز گفتگویی صمیمی و مفید با سفیر این کشور داشتم.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران و اندونزی مصمم به ارتقای همکاریهای دوجانبه در همه زمینههای مورد علاقه طرفین هستند.
دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی درسال ۱۳۳۰ در سطح وزیر مختارروابط دیپلماتیک برقرار کردند و در سال۱۳۳۹ رابطه سیاسی خود رابه سطح سفیر ارتقاء دادند. مناسبات دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در طول سالیان گذشته بسیار گرم و دوستانه بوده و همکاری سیاسی و اقتصادی و فرهنگی فعالی بین دو کشور در جریان است.
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند