به گزارش جام جم آنلاین، در آغاز نشست، احسان کاوه قائم مقام معاونت برونمرزی و رئیس شبکه آیفیلم، با خوشآمدگویی به هیأت همراه معاونت استانها، بر اهمیت معرفی ظرفیتها و هویت استانها در رسانه ملی و بینالمللی تأکید کرد و گفت: این طرح نو و ابتکار ارزشمندی است که هر ماه به مدت یک هفته به معرفی یکی از استانهای کشور اختصاص دارد. در معاونت برونمرزی، این برنامه با عنوان ایران را کشف کن شناخته میشود و فرصتی مداوم برای معرفی ایران به جهان به شمار میرود.
کاوه در ادامه با اشاره به اینکه در معاونت برون مرزی 17 شبکه تلویزیونی و 30 سرویس رادیویی برخط به 27 زبان در حال پخش برنامه هستند، افزود: در معاونت برونمرزی مأموریت ایران را کشف کن، تنها یک اقدام مقطعی نیست، بلکه فرآیندی مستمر و جریانساز است که با بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای، معرف ظرفیتهای عظیم ایران عزیزمان به جهان خواهد بود.
سپس علیرضا کیخا معاون امور استانهای سازمان صداوسیما با قدردانی از تلاش همکاران، اظهار داشت: همکاران عزیز ما در معاونت برونمرزی همواره کوشیدهاند تصویری دقیق و واقعی از ایران به جهان مخابره کنند تا دنیا با شناخت درستتری از کشورمان مواجه شود. ما باید غیر از کشف زیباییهای ایران، به کشف جذابیتهای فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی جمهوری اسلامی نیز برسیم. امیدوارم با پویش ایران جان بتوانیم فضای رسانه را غنیتر و متنوعتر کرده و رنگینکمانی از آرا و نظرات را منعکس کنیم.
کیخا با اشاره به تمرکز این دوره پویش بر اصفهان افزود: موضوع ایران جان این بار به اصفهان رسیده است. هدف ما تنها معرفی شهر اصفهان نیست، بلکه میخواهیم تمامی شهرهای این استان از جمله سمیرم، خمینیشهر، نجفآباد، زرینشهر و دیگر نقاط را معرفی کنیم و ظرفیتهای گسترده فرهنگی، تاریخی و اجتماعی اصفهان را به جهان بشناسانیم.
در ادامه نشست، مدیران معاونت برون مرزی، معاونت امور استانها و مرکز اصفهان نیز دیدگاهها و پیشنهادهای خود را با هدف تقویت پویش و بهرهگیری مؤثرتر از ظرفیتهای رسانه ملی مطرح کردند.