دکتر جبلی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تشریح کرد:

بسیج امکانات رسانه ملی برای تبلیغات انتخابات

درخواست مخاطبان برای تداوم «لاله‌خیز»

درخواست مخاطبان برای تداوم «لاله‌خیز»

عوامل برنامه تلویزیونی «لاله‌خیز» که با محوریت روایتگری درباره شهدای حملات رژیم‌صهیونیستی به ایران، از زبان خانواده و اطرافیان آنها هرشب از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود، ظهر روز سه‌شنبه، هفتم مرداد، با حضور در اداره‌ کل روابط‌عمومی صداوسیما، به گفت‌وگوی بی‌واسطه با مخاطبان و پاسخگویی به تماس‌های مردمی‌ با سامانه ۱۶۲ پرداختند.
کد خبر: ۱۵۱۲۴۸۳
 
به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، امیرحسین اکاتی تهیه‌کننده، راحله امینیان مجری و حسین جودوی مدیر گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما ازجمله عوامل حاضر در ۱۶۲ بودند.
حسین جودوی، مدیر گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما در مورد حضور در واحد ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) و گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم درخصوص لاله‌خیز و اهمیت تعامل برنامه‌سازها با مردم توضیح داد: همواره حضور در این واحد و امکان صحبت با مخاطبان برنامه‌ها یکی از تجربه‌های جالب برای برنامه‌سازان و مدیران شبکه‌ها بوده و در این تجربه نیز خوشبختانه پیام‌های مؤثر و مفیدی از مردم دریافت کردم.
وی در ادامه تصریح کرد: برنامه لاله‌خیز بر محوریت شهدا و خانواده‌های آنها تهیه و تولید شده و فکر می‌کنم برکت و ثمره خون شهدا و روایت‌های ارزشمندی که از آنها ارائه می‌شود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
جودوی با بیان این‌که روایت شهدای حملات رژیم‌صهیونیستی به ایران، از زبان خانواده و اطرافیان آنها بعد از جنگ ۱۲ روزه تحمیلی، ایده‌ای مورد نیاز برای آنتن بود، گفت: لاله‌خیز ساختاری مستند دارد و در بخش‌هایی نیز گفت‌وگو‌محور است که با اجرای راحله امینیان مورد اقبال واقع شده و تا پایان ماه صفر روی آنتن خواهد بود. 
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تماس‌هایی که در ۱۶۲ دریافت کردیم هم شامل پیام‌های ابراز علاقه مردم به این برنامه و تقاضای آنها برای ادامه تولید و پخش لاله‌خیز بعد از ماه صفر بود.
مدیر گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما اظهار کرد: خوشبختانه با حضور در ۱۶۲ متوجه شدیم که لاله‌خیز مخاطبانی از سراسر کشور دارد. از شهرکرد، مشهد، تهران و شهرستان‌های اطراف آن و... تماس‌هایی دریافت کردم. برخی مخاطبان به این نکته تأکید داشتند که لاله‌خیز بهنگام روی آنتن رفته و روایت دست اول از شاهدان عینی و اطرافیان شهدا از نکات مثبت برنامه است. جودوی یادآوری کرد: تماس‌ها نشان داد که کلیت بازخوردها نسبت به برنامه مثبت بوده و شنیدن روایت جنگ و شهدای اخیر از زبان مردم عادی برای جمع زیادی از مخاطبان جذابیت داشته است و با راویان به‌شدت همدلی کرده‌اند.
   
مردم ارتباط عمیقی با قصه این شهدا می‌گیرند
راحله امینیان، مجری برنامه تلویزیونی لاله‌خیز پیرامون حضور در اداره‌ کل روابط‌عمومی صداوسیما و پاسخگویی به تماس‌های مردمی ‌با ۱۶۲ درخصوص اهمیت گفت‌وگوی بی‌واسطه با مخاطبان توضیح داد: ما در مقطع زمانی خاصی زندگی می‌کنیم که رسانه بسیار مهم‌تر از دوره‌ها و حتی دهه‌های‌ قبل شده است. به‌دلیل اهمیت مضاعف رسانه، لازم است شناخت کافی و وافی از مخاطبان داشته باشیم. بهترین راه ارتباط با مردم و شناخت سلیقه آنها و دستیابی به نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها از نگاه مخاطب، فضاهای تعاملی مانند ۱۶۲ است.
امینیان در ادامه تصریح کرد: با وجود فضای مجازی مخاطبان با برنامه‌سازان تلویزیونی، مجری‌ها، هنرمندان و... راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند اما همچنان شیوه‌های سنتی‌تر ارتباط مخاطب با چهره‌های رسانه‌ای مورد اقبال مردم واقع می‌شود؛ از این‌رو همچنان افراد بسیاری با ۱۶۲ تماس می‌گیرند و نظرات خودشان را نسبت به برنامه‌ها اعلام می‌کنند.
وی تأکید کرد: به نظرم ۱۶۲ حتی در استان‌ها و شهرهای کوچک‌تر محل ارتباط مردمی جدی محسوب می‌شود و اصولا ما اهالی رسانه، همواره با حضور در امور ارتباط با مخاطبان رسانه‌ملی، تماس‌های متنوعی از سراسر کشور دریافت می‌کنیم. به‌طور کلی به نظرم ارتباط با مردم برای برنامه‌سازان و مجریان بسیار مفید است و شیوه‌های آن باید ارتقا پیدا کند.این مجری و کارشناس در مورد نظرات مخاطبان نسبت به برنامه لاله‌خیز نیز بیان کرد: این برنامه از بدنه مردم تولید شده، مخاطبانش نیز قشر متنوعی از مردم هستند و بهنگام روی آنتن رفته، از این‌رو مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. هر قسمت از برنامه از دل مردم بیرون می‌آید و کف جامعه، مظلومیت خودش در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه را روایت می‌کند. به همین دلیل مردم به‌خوبی راویان و خانواده شهدا را درک می‌کنند و ارتباط عمیقی با قصه این شهدا می‌گیرند.امینیان با بیان این‌که لاله‌خیز توانسته تسهیلگر ارتباط بین مردم با مردم باشد، افزود: نه‌ فقط در ارتباط تلفنی بلکه در مواجهه با هموطنان در سطح شهر نیز واکنش‌هایی دریافت می‌کنم. افرادی که تصور نمی‌کنیم بیننده تلویزیون باشند، مخاطبان لاله‌خیز شده‌اند و هر شب منتظر قسمت جدید روایت‌ها هستند.
   
​​​​​​​انتقادات نیز بسیار هوشمندانه بود 
امیرحسین اکاتی، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی لاله‌خیز که به شهدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و خانواده آنها می‌پردازد، در رابطه با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) و گفت‌وگوی مستقیم با مردم و اثرات شنیدن انتقادها و پیشنهادهای مخاطبان، توضیح داد: حتی انتقادهایی که از سوی مخاطبان نسبت به برنامه مطرح شد نیز بسیار هوشمندانه بود و ما حتما در ادامه فرآیند تولید برنامه، از نگاه مردم برای بهبود کیفیت تولید استفاده خواهیم کرد. هر برنامه‌سازی می‌تواند با دریافت نگاه مردمی نسبت به اثرش، مسیر درست را پیدا کند و بیشتر از قبل تولیداتش را به سطح سلیقه و توقع مخاطبان برساند.
اکاتی با تأکید بر این‌که نظر مخاطبان باید از فضای مجازی و سایر بسترها احصا شود، افزود: قطعا داده‌هایی که از سوی مردم دریافت می‌کنیم، در برنامه لحاظ می‌شود. در تماس‌هایی که من دریافت کردم، مخاطبان همدلی عمیق بین مجری و خانواده شهدا را یکی از نکات مثبت برنامه می‌دانستند و می‌گفتند بازنمایی چنین تصویری در رسانه‌ملی می‌تواند در انسجام و اتحاد جامعه نیز مؤثر واقع شود. تعداد زیادی از تماس‌ها هم مبتنی بر تقاضای ادامه برنامه بعد از ماه صفر با هدف دعوت از طیف گسترده‌تری از مردم بود که حتما در برنامه‌ریزی‌های آتی این نکات را لحاظ خواهیم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰