در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

شکوفایی اقتدار و عزت مردم ایران

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اقتدار و عزت مردم ایران به مرحله‌ای رسیده است که آن‌ها نه فقط قادرند از حقوق خود در دنیا دفاع کنند بلکه می‌توانند از حقوق دیگر ملت‌های مستضعف و تحت ستم نیز به صورت مستمر و جدی حمایت کنند.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اقتدار و عزت مردم ایران به مرحله‌ای رسیده است که آن‌ها نه فقط قادرند از حقوق خود در دنیا دفاع کنند بلکه می‌توانند از حقوق دیگر ملت‌های مستضعف و تحت ستم نیز به صورت مستمر و جدی حمایت کنند.
کد خبر: ۱۴۷۸۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود رضایی درباره اینکه رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت مطرح کردند که رژیم صهیونیستی قدرت، توانایی و ابتکار و اراده ملت ایران را هنوز درست نتوانسته بفهمد، یادآور شد: در طول دوران پس از انقلاب رهبر انقلاب همواره بر مساله خود باوری و جایگاه مردم ایران تاکید داشته‌اند.

 

وی ادامه داد: این رویکرد در واقع سنت و روش متداول رهبر انقلاب است که به جایگاه، قدرت، عزتمندی و توانمندی مردم ایران اعتقاد دارند و همواره آن را بیان کرده‌اند.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر نگاهی به دوران قبل از انقلاب بیندازیم متوجه تفاوت‌های بسیار آن با زمان حاضر خواهیم شد، توضیح داد: در آن زمان از جانب رژیم پهلوی و کشور‌های دیگر نگاه به مردم ایران به این صورت بود که آن‌ها از توانایی و قدرت لازم برای اتکا به توان داخلی برخوردار نیستند.

 

‌رضایی ادامه داد: به همین دلیل مردم ایران آنچه را که نیاز داشتند، مانند تجهیزات پزشکی و نظامی را باید از کشور‌های بیگانه و دیگران تامین می‌کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب در پیش از انقلاب اسلامی مردم از لحاظ تامین کالا و خدمات و مسائل سیاسی امکان و توان استقلال را نداشتند و همیشه باید به یکی از قدرت‌های جهانی متکی می‌بودند.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: به همین دلیل کشورمان وابسته تمام عیار به آمریکا بود و شاه ایران نیز افتخار می‌کرد که متحد آمریکاست و زیر سایه این کشور قرار گرفته است.

 

 رضایی تاکید کرد: اما بعد از انقلاب اسلامی‌خودباوری در کشور ما شکل گرفت و نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم در مسیر خوداتکایی و استقلال قدم برداشتند.

 

وی افزود: به این ترتیب مردم به این تفکر رسیدند که باید بتوانیم نیاز‌های خود را برطرف کنیم و روی پای خود بایستیم.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: رهبر انقلاب نیز از همان ابتدا یعنی در زمان ریاست جمهوری و دوران رهبری همین تفکر و روش را دنبال کرده‌اند و به این شکل مردم ایران در طول حدود ۴۵ سال گذشته به مرحله‌ای رسیده اند که به ملتی قدرتمند و مستقل بدل شده اند.

 

 رضایی با اشاره به توانایی مردم ایران خاطرنشان کرد: اقتدار و عزت مردم ایران به شکلی است که آن‌ها نه فقط قادرند از حقوق خود در دنیا دفاع کنند بلکه به مرحله‌ای رسیده اند که می‌توانند از حقوق دیگر ملت‌های مستضعف و تحت و ستم نیز به صورت مستمر و جدی حمایت کنند.

 

وی بیان کرد: بیانات رهبر انقلاب نیز ناظر بر این مساله است که همه دنیا باید قدرت و توانایی‌های ما را در حوزه‌های مختلف به درستی تشخیص بدهند. در واقع دنیا باید قدرت سیاسی و معنوی ما را به درستی بشناسند و به این مساله احترام بگذارد و به این شکل دشمنان نتوانند به اقتدار ملی و عزت مردم ایران خدشه وارد کنند.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: بنابراین همه باید در مواجه با ایران بسیار سنجیده و با احتیاط عمل کنند و مراقب باشند خطایی از آن‌ها سر نزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها