دکتر شاهین فکور:

۱۵۵ رشته نامناسب با نیاز بازار در دانشگاه علمی کاربردی کردستان حذف شد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: طی سال ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۳، با بررسی‌ها و پایش صورت گرفته، ۱۵۵ کد رشته نامناسب با نیاز روز و بازار در این دانشگاه حذف شد.
کد خبر: ۱۴۷۷۲۴۸
نویسنده سیددارا سیدعباسی

 جام جم آنلاین، شاهین فکور پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۸ مهرماه و سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ رشته در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان آموزش داده می شود.

وی در ادامه یادآور شد: حذف کد رشته های مذکور در راستای آمایش سرزمینی، تناسب رشته ها با نیاز بازار و عدم استقبال دانشجویان انجام شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان به برگزاری ۵۸ دوره کوتاه مدت تک درس آزاد از ۱۴۰۱ تاکنون در این دانشگاه اشاره و اضافه کرد: این دوره ها در کنار دوره های مقطعی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برگزار می شود.

فکور با بیان اینکه ۴۳ درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند، افزود: از مهرماه سال ۱۴۰۲ تاکنون تضمین شغل را برای دانشجویان ایجاد کردیم، ضمن اینکه در همین رابطه مهر ۱۴۰۲، برای ۲۳ نفر(در شرکت کیمیا کاشت اطبا سنندج) تضمین شغل ایجاد شد و سهم امسال هم ۱۳ نفر است.

وی هدف از ایجاد دانشگاه علمی کاربردی را خلا آموزش های مهارتی عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده بیشتر از ۵۰ درصد آموزش‌های دانشگاهی کشور مهارتی باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه طی سه سال اخیر جهت‌گیری متناسب با اساسنامه دانشگاه علمی کابردی شکل گرفته شده است، ادامه داد: ۲ رویکرد جدید آموزش متناسب با نیاز روز، بازار و آینده و کمک به اشتغال در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

فکور به اجرای طرح آباد(آموزش برای اشتغال دانش آموختگان) در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: ۴۳ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که اغلب به دلیل نداشتن مهارت است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان ادامه داد: سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۴ قانون بودجه به دانشجویان و دانش آموختگان برای ایجاد کسب و کار پرداخت شد.

فکور برخی صحبت ها راجع به عدم شرکت دانشجویان در کلاس ها و نبود نظارت بر تشکیل کلاس را تکذیب کرد و افزود: از طریق سامانه جامع نظارت هوشمند، تشکیل کلاس ها و حضور و غیاب رصد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها