وزیر دفاع لبنان:

اسرائیل ۳۵ هزار بار قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده است

وزیر دفاع لبنان گفت: دشمن اسرائیلی از زمان صدور قطعنامه ۱۷۰۱ در سال ۲۰۰۶ به آن پایبند نبوده و بیش از ۳۵ هزار بار آنرا نقض کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۶۸۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روسیاالیوم، موریس سلیم، وزیر دفاع لبنان، از جامعه جهانی خواست تا با تشدید فشارها علیه رژیم صهیونیستی، این رژیم را به اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت و توقف تجاوزاتش به لبنان وادار کنند.

وی بیان کرد: درخواست این کشور برای برقراری آتش بس و پایبندی آن به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ در همه ابعاد و مفاد آن، بار دیگر نشان از آن دارد که لبنان به دنبال جنگ نیست اما نمی‌پذیرد حملات جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم بی‌گناه این کشور در مناطق مختلف ادامه یابد.

وزیر دفاع لبنان گفت: دشمن اسرائیلی از زمان صدور این قطعنامه بین‌المللی در سال ۲۰۰۶، به آن پایبند نبوده و بیش از ۳۵ هزار مورد از زمین، دریا و هوا این قطعنامه را نقض کرده است و در نتیجه اگر جامعه جهانی واقعاً بخواهد تجاوز به لبنان را متوقف کند، باید اسرائیل را به اجرای این قطعنامه و پایبندی به آن ملزم کند زیرا این اسرائیل است که ناقض اراده بین‌المللی است.

وزیر دفاع لبنان همچنین حملات به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را در جنوب این کشور به شدت محکوم کرد و گفت: این حملات نشان از آن است که دشمن اسرائیلی قطعنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و به مأموریت‌های یونیفل توجهی ندارد که این رویکرد، بار دیگر بیانگر ماهیت تجاوزکارانه این رژیم نه فقط علیه لبنان بلکه علیه صلح و ثبات منطقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها