خونخواهی تاریخ‌ساز فرزندان نصرا...

موشکباران گسترده حیفافارغ ازبی‌سابقه‌بودن به لحاظ ارزش میدانی وراهبردی عملیات صورت‌گرفته درعمق استراتژیک اراضی‌اشغالی، نشان‌دهنده تسلط حزب‌ا...بر میدان نبرد،به‌رغم شهادت سید مقاومت و برخی فرماندهان این جنبش است. به عبارت بهتر، عملیات موشکی حزب ا...در حیفا، فرضیه «آشفتگی در حزب‌ا...» پس از شهادت سید حسن نصرا... را ابطال کرده و از قدرت ذاتی و اکتسابی این جنبش در بزنگاه حساس کنونی نبرد پرده برمی‌دارد.
کد خبر: ۱۴۷۶۳۷۵
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
رسانه‌های ررژیم‌صهیونیستی موشکباران حیفا را شدیدترین از نوع خود از زمان شروع جنگ عنوان کرده و از شلیک ۱۲۰موشک به این شهر خبر دادند که  به زیرساخت‌ها و خیابان‌ها آسیب‌زده و شماری زخمی هم داشته است. حیفا، مرکز تجاری و صنعتی مهم اسرائیل در تیررس موشک‌های حزب‌ا... قرار گرفته است. دراین شهر کارخانه‌های موادشیمیایی بین‌المللی و داخلی از جمله شرکت بیزان یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات این رژیم در زمینه فرآوری نفت‌خام قرار دارد. همچنین این شهر یکی از مراکز اصلی فناوری پیشرفته ر‌ژیم‌صهیونیستی به‌شمار می‌رود و شامل شرکت‌های بزرگ و نوپایی است که بر توسعه فناوری‌های نوآورانه متمرکز هستند. بندر حیفا، یکی از دو بندر اصلی این رژیم، به‌عنوان یک مرکز مهم تجارت دریایی عمل می‌کند و نقطه ورود‌وخروج بسیاری از کالاهاست. علاوه‌بر این، این بندر به‌عنوان پایگاهی برای صنایع دریایی خدمت می‌کند.
   
شوک امنیتی-اقتصادی به صهیونیست‌ها
موفقیت حزب‌ا... لبنان در هدف قرار‌دادن حیفا، مولد بحران‌های امنیتی و اقتصادی توأمانی برای رژیم اشغالگر قدس بوده و قطعا بسیاری از محاسبات و پیش‌فرض‌های دشمنان را در این عرصه برهم ریخته است.  در حیفا چندین شرکت بزرگ در تولید فلزات و محصولات فلزی فعالیت دارند و در تولید قطعات‌یدکی برای صنایع مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند‌. این شهر خانه مؤسسات آکادمیک برجسته‌ای نظیر دانشگاه تکنیکال تخنیون است که به‌عنوان مراکز تحقیق و توسعه در بسیاری از زمینه‌ها به بهبود صنایع داخلی و نوآوری کمک می‌کنند.حیفا همچنین دارای چندین کارخانه تولید مواد‌غذایی و نوشیدنی است که به بازار داخلی این رژیم خدمت و محصولات خود را به بازارهای خارجی نیز صادر می‌کنند. در هفته‌های اخیر، حیفا به طور روزانه هدف حملات موشکی حزب‌ا... قرار گرفته است که نشان‌دهنده گسترش دامنه درگیری‌ها به این مرکز تجاری و صنعتی حیاتی است.
   
سخنان مهم معاون سید مقاومت 
در یک همزمانی نسبی با موشکباران گسترده حیفا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل شهید حزب‌ا... لبنان در دومین سخنرانی خود از زمان شهادت سیدحسن نصرا...در ضاحیه به نکات مهم و ارزنده‌ای اشاره کرده است. شیخ نعیم قاسم در سخنانی که از شبکه المنار به صورت زنده پخش شد تاکیدکرد:«مابه حول و قوه الهی دشمن صهیونیستی راهمچون جنگ ۳۳روزه شکست می‌دهیم. ما فرزندان شهید سیدحسن نصرا... هستیم وازآمریکا و رژیم‌صهیونیستی نمی‌ترسیم. یک سال از طوفان‌الاقصی گذشت و من معتقدم که این عملیات بزرگ آغاز تغییر چهره خاورمیانه محسوب می‌شود.دراین عملیات ومواجهه بزرگ که با حضورهمه گروه‌های مقاومت انجام شد ما در یک مسیرصحیح قرار گرفته‌ایم.»براساس اظهارات شیخ نعیم قاسم،هدف اول صهیونیست‌ها ازجنگ غزه ازبین بردن کامل مقاومت درغزه و هدف دوم آنها از بین‌بردن ملت فلسطین بود تا دیگر مردمی نباشند که مطالبه حقوق خودشان را داشته باشند.

پیام عملیات حیفا و سخنان شیخ نعیم قاسم
مخرج مشترک معنایی سخنرانی شیخ نعیم قاسم و عملیات بی‌سابقه و موفقیت‌آمیز موشکی حزب‌ا... در حیفا مشخص است: حزب ا... لبنان قدرت راهبری و قدرت میدانی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بازیافته و عزم خود را در انتقام خون سید مقاومت و پایبندی به چهارچوب‌های ترسیم‌شده در دوران درخشان دبیر‌کلی ایشان، جزم کرده است. 
نکته مهم‌تر این‌که حزب‌ا... لبنان به وعده خود مبنی‌بر تشدید بحران «آوارگان صهیونیست در شمال اراضی‌اشغالی» و تن‌ندادن به مطالبات تل‌آویو وواشنگتن دراین‌خصوص پایبنداست.جبهه لبنان، جبهه حمایتی ازغزه بوده که باعث فرسایش قوای رژیم‌صهیونیستی و البته آوارگی صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست شده است. این امرهمچنین خسارات گسترده اجتماعی و اقتصادی در شمال اراضی‌اشغالی برای صهیونیست‌ها به بار آورده است: نتانیاهو پس از شهادت سید مقاومت مدعی شده بود که شهرک‌نشینان را به مناطقی که از آن گریخته‌اند باز می‌گرداند اما محصول عملکرد حزب‌ا... در حیفا، منتج به گسترش دامنه مناطق بحرانی در اراضی‌اشغالی و در نتیجه، گستردگی بیشتر تعداد آوارگان صهیونیست خواهد شد. 
درنهایت این‌که سطح وعمق عملیات‌زمینی وموشکی‌حزب‌ا...افزایش‌یافته وعمق‌استراتژیک اراضی‌اشغالی هرروزه بیشتر موردهدف موشک‌های مقاومت قرار می‌گیرد. بدون‌شک ضربات دردناک بیشتری در انتظار رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن خواهد بود‌ .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها