یک کارشناس مسائل فلسطین اعلام کرد؛

طوفان الاقصی پروژه نظم نوین نتانیاهو را به هم ریخت

مهدی‌بختیاری، یک کارشناس مسائل فلسطین گفت،طوفان الاقصی باعث شد پروژه نظم نوین مورد نظر نتانیاهو به هم بریزد.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۶۴

طوفان الاقصی پروژه نظم نوین نتانیاهو را به هم ریخت

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، مهدی بختیاری، کارشناس مسائل فلسطین در یادداشت اختصاصی برای جام‌جم‌آنلاین نوشت: قبل از عملیات طوفان الاقصی به دست فلسطینی‌ها، نتانیاهو پروژه‌ای را تحت عنوان نظم نوین کلید زد تا از این طریق کشور‌های منطقه را با رژیم اسرائیل همراه کند کشور‌های حوزه خلیج فارس تحت پیمان ابراهیم با رژیم صهیونیستی همراه شدند. 

می‌توان گفت اگر طوفان الاقصی اتفاق نمی‌افتاد وضعیت رژیم صهیونیستی با پیمان ابراهیم در منطقه بهتر می‌شد و از لحاظ اقتصادی هم این پیمان به نفع رژیم اسرائیل بود. از آن طرف مسئله فلسطین که از اولویت جهان اسلام بود از دستور کار کشور‌ها خارج می‌شد.

به نظر می‌رسد کشور‌های عربی در ظاهر فلسطین را اولویت خود می‌دانند، اما در عمل متحد رژیم صهیونیستی هستند مانند امارات که به طور رسمی با رژیم صهیونیستی مراوده دارد یا عربستان که به طور غیررسمی با رژیم صهیونیستی در ارتباط است.

قبل از طوفان الاقصی تندرو‌های حاکم در دولت رژیم اسرائیل به فلسطینی‌ها فشار می‌آوردند و همه این مسائل باعث شد تا فلسطینی‌ها عملیات طوفان الاقصی را اجرا کنند و فلسطین بعد از این عملیات به عنوان مسئله اول جهان اسلام بازگشت و ضرباتی که هفتم اکتبر به رژیم صهیونیستی زد در تاریخ این رژیم بی‌نظیر بود.

بعد از طوفان الاقصی نیز جبهه مقاومت حمایت خود را از این عملیات اعلام کرد، حزب‌الله لبنان که به طور رسمی وارد جنگ با رژیم اسرائیل شد و بعد از آن مقاومت عراق و انصار الله یمن وارد این درگیری شدند تا فشار‌هایی به رژیم اسرائیل وارد کنند و فشار را از روی غزه کم کنند.

همه گروه‌های مقاومت تا حد زیادی موفق عمل کردند و الان جبهه‌ها گسترده‌تر شده است و برای رژیم اسرائیل قطعاً سخت خواهد بود تا در چند جبهه مبارزه کند. 

آمریکا هم در این مدت حمایت تمام‌قد از رژیم اسرائیل داشته است و حمایت از این رژیم جز هویت سیاست خارجی آمریکا است. تمام کنش‌های آمریکا متناسب با منافع رژیم صهیونیستی است.

قبل از ترورسیدحسن نصرالله غربی‌ها و آمریکا به ظاهر پیشنهاد آتش‌بس را مطرح کردند و در آن مقطع رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله را ترور کرد، همه سیاست خارجی آمریکا برای حفظ موجودیت رژیم اسرائیل به کار گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها