دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان غربی گفت:

پیامک‌های لینک دار مسدود می‌شوند

شرکت مخابرات و اپراتور‌های تلفن همراه موظف هستند پیامک‌های لینک داری که از طریق شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند را مسدود کنند.
کد خبر: ۱۴۷۴۲۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان غربی درنخستین جلسه کمیته جرایم خاص استان در ارومیه با اعلام این خبر، شرکت مخابرات و اپراتور‌های آن را مکلف کرد پیامک‌های لینک داری که از طریق شماره‌های شخصی و با مضمون بسته‌های معیشتی، یارانه، وام‌های بانکی و پرونده‌های قضایی به مردم ارسال می‌شوند را مسدود کنند.
حسین مجیدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰۰ فقره پرونده کلاهبرداری سایبری تشکیل شده و ۵۶ میلیارد تومان از این طریق از مردم اخاذی شده است و شرکت مخابرات و سه اپراتور ایرانسل، همراه و رایتل موظف هستند پیامک‌های لینک داری که از طریق شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند را مسدود کنند.
وی همچنین برای جلوگیری کلاهبرداری سود جویان، از شهروندان خواست، تمام قراداد‌های منقول و غیر منقول خود را فقط از طریق دفاتر ثبت اسناد تنظیم کنند و شبکه استانی صدا وسیما نیز اطلاع رسانی این موارد را بصورت مستمر بر عهده دارد.
 رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در ادامه این جلسه گفت: ۹۵ درصد جرایم اقتصادی استان در فضای مجازی از طریق پیامک‌های لینک دار روی می‌دهد بطوریکه در شش ماهه نخست سال ۲ هزار و ۵۳۳ فقره کلاهبرداری در این زمینه انجام شده است.
سرهنگ نصرتی همچنین از ساماندهی سیم کارت‌های گوشی افراد فوت شده و اتباع خارجی که از مهمترین بستر‌های جرایم سایبری هستند نیز خبر داد و افزود: اپراتور‌های شرکت مخابرات و بانک‌ها با کمک پلیس فتا این طرح را اجرا می‌کنند و باید نرم افزار‌های بانکی و پیام رسان‌ها امنیت تراکنشی مردم را تضمین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها