در ۳۴۷مین روز جنگ علیه غزه؛

قحطی مرگبار برای ارتش اشغالگر صهیونیستی

جنگ و کشتار در غزه برای سیصد و چهل و هفتمین روز متوالی ادامه دارد و طی آن ارتش اشغالگر اسرائیل در این باریکه که خود با قحطی مرگباری رو‌به‌روست مرتکب انواع جنایات ضد بشری اعم از قتل عام وکشتار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۳۰۳۵

به گزارش جام‌جم‌آنلاین ازالعالم،جنگ و کشتار در غزه برای سیصد و چهل و هفتمین روز متوالی ادامه دارد و طی آن ارتش اشغالگر اسرائیل در این باریکه که خود با قحطی مرگباری رو به رو است مرتکب انواع جنایات ضد بشری اعم از قتل عام وکشتار می‌شود.

این نسل کشی جاری در این منطقه، از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۱۳۶هزار فلسطینی شهید و زخمی که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند بر جای گذاشته است و بیش از ده هزار نفر مفقود شده‌اند.

در همین رابطه منابع خبری فلسطینی گزارش داده‌اند که هواپیما‌ها و توپخانه‌های رژیم اشغالگر، امروزسه‌شنبه به حملات و بمباران خشونت‌آمیز خود در مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده و منازل، اردوگاه‌های آوارگان و خیابان‌ها را هدف قرار داده‌اند و طی آن ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشته‌اند.

بنا براین گزارشات، نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در بحبوحه بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای و نیز تهاجم زمینی به محله‌های بزرگ رفح و چندین منطقه غزه به ارتکاب قتل عام‌های هولناک پرداخته‌اند.

از سوی دیگر ارتش صهیونیستی به سمت چادر‌های آوارگان در منطقه ساحلی المواصی در شمال غربی شهر رفح در جنوب نوار غزه آتش گشوده و با پهپاد‌های کوادکوپتر به سمت خدمه آمبولانس که در حال تلاش برای کمک به زخمی‌های اردوگاه آوارگان بریج در مرکز نوار غزه بودند، حمله کرده‌اند.

گفته می‌شود تعدادی از شهروندان فلسطینی بر اثر این بمباران در اردوگاه مذکور شهید و مجروح شده‌اند.

همچنین در بامداد امروز سه شنبه بالگرد‌های اشغالگران خیمه‌های آوارگان در منطقه البرکه در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف حمله‌ی خود قرار داده، و شمال اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کردند.

 با ۳۴۷مین روز جنگ علیه غزه

۵:۱۷  ،رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش داده اند در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن تجمع شهروندان فلسطینی در خیابان صلاح الدین در محله زیتون واقع در جنوب شهر غزه، ۵ نفر به شهادت رسیده‌اند.

۵:۰۲  ،ارتش اشغالگر اسرائیلی ساختمان‌های مسکونی در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه را منفجر کرد.

۱:۲۶  آنتونیو گوتریش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد هیچ چیز کشتار دسته جمعی" توسط اسرائیل در مورد مردم غزه، را که به شکلی غیرقابل تصور در رنج به سر می‌برند، توجیه نمی‌کند.

۱:۱۳  وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، امروز سه شنبه به مصر سفر خواهد کرد و طی دیدار با مقامات مصری در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس و آزادی گروگان‌های غزه گفتگو خواهد نمود.

۲۳ ،رژیم صهیونیستی بمب‌های منور آتش زنه در شمال غربی شهر رفح واقع در جنوب غزه شلیک می‌کنند.

۲۱ ،پدافند غیرنظامی غزه از شهادت سه شهید از جمله یک کودک و یک زن و تعدادی مجروح بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در خیابان الثلاثینی در جنوب شهر غزه خبر داد.

۱۷  ،عمار بن جامع، نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل دیروز دوشنبه گفت "حملات به افرادی که در حوزه امداد رسانی در نوار غزه کار می‌کنند، "خنجری به قلب اصول و مبادی حقوق بشر بین المللی" است.

به گزارش الجزایر، این در جریان نشستی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک برای بررسی وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین صورت گرفت و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این نشست بار دیگر بر اجتناب ناپذیر بودن آتش بس بدون قید و شرط در نوارغزه با توجه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و به ویژه کاهش جریان کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، تاکید کرد.

وی در این باره تصریح کرد پس از کشته شدن اخیر شش خدمه‌ آژانس امداد رسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی آنروا، ما باید  به این موضوع بسیار جدی رسیدگی کنیم چرا که این امر تنها محکوم کردن نمی‌طلبد، بلکه به ما یادآور می‌شود که این جنایت اسرائیلی‌ها نقض جدی استاندارد‌های بین‌المللی است که ما همواره به دنبال ایجاد آن‌ها بوده‌ایم و حمله به کارکنان امداد رسانی، از جمله کاروان برنامه جهانی غذا ودارو، چیزی جز فر کردن خنجر به قلب اصول حقوق بشر بین المللی نیست. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها