حق مشروع ایران در پاسخ به جنایت تروریستی صهیونیست‌ها در تهران
وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با همتای مصری تاکید کرد؛

حق مشروع ایران در پاسخ به جنایت تروریستی صهیونیست‌ها در تهران

وزیر خارجه مصر به ایران می آید

روزنامه العربی الجدید امروز شنبه از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه مصر بدر عبدالعاطی به تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۲۶۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه العربی الجدید با انتشار گزارشی با اشاره به تلاش‌های مصر برای کاهش تنش در دریای سرخ نوشت که «قاهره به دنبال یافتن فرمولی برای حل بحران سیاسی در یمن از طریق تماس با گروه الحوثی و ایران است».

در ادامه این گزارش آمده است که انگیزه اصلی قاهره از این اقدام، صیانت از منافع راهبردی‌اش در منطقه است زیرا تنش در دریای سرخ تا حد زیادی بر دریانوردی در کانال سوئز تأثیر گذاشته و این مسئله نیز بر درآمد ملی و درآمد مصر از ارز خارجی تأثیر گذار بوده، آن هم در شرایطی که مصر از بحران اقتصادی خطرناکی رنج می‌برد.

به نوشته این روزنامه، تدابیری اتخاذ شده تا قاهره طی روزهای آتی، میزبان یک هیأت از جنبش انصار‌الله یمن باشد. این تدابیر با هماهنگی عربستان سعودی و ترکیه و در راستای تلاش برای حل بحران سیاسی در یمن صورت گرفته است. 

در پایان این گزارش آمده است که وزیر خارجه مصر بدر احمد محمد عبدالعاطی نیز در همین راستا، طی چند روز آینده به ایران سفر خواهد کرد. 

وی پیشتر در نهم مرداد، به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران سفر و با مقامات ایرانی دیدار و رایزنی کرده بود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها