عزم سپاه برای ساخت ایران قوی

سپاه برای برای حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی سیاست‌ها و رویکرد‌های ثابتی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها تلاش همه جانبه و فراگیر برای ساخت ایران قوی آن هم در تمامی حوزه‌ها است.
سپاه برای برای حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی سیاست‌ها و رویکرد‌های ثابتی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها تلاش همه جانبه و فراگیر برای ساخت ایران قوی آن هم در تمامی حوزه‌ها است.
کد خبر: ۱۴۷۱۶۵۰
نویسنده یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آن چیزی که این نهاد مردم پایه را از سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر متمایز می‌کند ورود سپاه در حوزه‌های مختلف است. 


ماندگاری انقلاب اسلامی در پرتو ایران قوی معنا پیدا می‌کند و ایران قوی را باید ساخت. جمهوری اسلامی باید در حوزه‌های مختلف پیشرفت کند و از همین رو است که رهبر انقلاب در طی سال‌های متمادی بر ساخت ایران قوی بویژه در حوزه‌های علمی، اقتصادی، نظامی، فناوری و تجهیزات تاکید داشتند.


بر همین اساس است که رویکرد سپاه همکاری و هم افزایی با تمام دستگاه ها، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها و بخصوص دولت‌ها است. هر دولتی که در ایران با رای مردم شکل بگیرد و مستقر شود سپاه با آن دولت همکاری می‌کند و در ارتباط با دولت چهاردهم همین رویکرد دنبال می‌شود تا دولت بتواند در حوزه‌های گوناگون گره‌های مختلف را باز کند و کشور را به سمت پیشرفت، عمران و آبادانی سوق دهد.


اقدام دیگر سپاه رصد تهدیدات، آسیب‌ها و چالش‌ها در همه حوزه‌ها و تلاش برای رفع آن‌ها است. به این معنا که اگر ما بخواهیم انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن را که مهمترین آن جمهوری اسلامی و نظام مردم سالار دینی است حفظ کنیم باید هم ایران قوی باشد و هم تهدیداتی که به اقتضای شرایط در برابر کشورمان قد علم می‌کند شناسایی و در جهت دفع و رفع آن بکوشیم.


از این رو می‌توان گفت که این دو سیاست و رویکرد عمده را سپاه در طول چهار دهه گذشته داشته و دنبال کرده و از این پس هم بر اساس همین رویکرد‌ها اقدامات خود را پی می‌گیرد.


سپاه به تعبیر رهبر انقلاب در مسیر تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کند و شاید بتوان گفت که مهمترین آرمان انقلاب اسلامی، پیشرفت ایران است که از آن تحت عنوان تمدن نوین اسلامی یاد می‌شود. چند سال پیش رهبر انقلاب تصریح فرمودند که اگر بخواهیم آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را در یک کلمه خلاصه کنیم آن یک کلمه پیشرفت است.


امروز وقتی سخن از پیشرفت به میان می‌آید معنا و منظور این است که ما در یک موقعیت برتر و بالاتر قرار بگیریم. منتها آن چه که اهمیت دارد پیشرفت همه جانبه است و پیشرفت تک بعدی جلوه‌ای ندارد. به عبارت دیگر منظور، پیشرفت همه جانبه و متوازن مادی و معنوی در تمامی حوزه‌ها است؛ بنابراین وقتی پیشرفت همه جانبه مطرح می‌شود صرفا بعد نظامی مد نظر نیست باید در تمامی حوزه‌ها پیشرفت کرد تا یک ایران قوی شکل بگیرد. وقتی ایران قوی شکل گرفت و به صورت یک قدرت منطقه‌ای و بین المللی درآمد می‌تواند تکیه گاهی برای وحدت و اعتلای امت اسلامی باشد.


رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه فرمودند که سپاه باید پیش رونده و پیش برنده باشد یعنی هم نقش پیشگامی و پرچمداری داشته باشد و هم پشتیبان مجموعه‌های دیگر باشد تا آن‌ها هم در این مسیر حرکت کنند و البته کارنامه سپاه هم نشان می‌دهد که این نهاد مردم پایه در این مسیر از عزم و ثبات کافی برخوردار است.


از الزامات ایران قوی هماهنگی و هم افزایی تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها است. رهبری چندی پیش در دیداری با مسئولان تصریح کردند که نظام یک کل است و همه اجزا و ارکان باید در تعامل با یکدیگر باشند و از همین رو است که سپاه شرط ساخت ایران قوی را کمک مجموعه‌ها به یکدیگر می‌داند و بر همین اساس است که سپاه با این نگاه به همه دولت‌ها کمک کرده و اعلام آمادگی برای حل مشکلات کشور داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها