کاروان «فرزندان ایران» با ۲۴طلا همچنان رده دوم جدول مدالی را حفظ کرده است

در مسیر تاریخ سازی

تاریخ‌سازی دختر ۱۵ساله ایران

کاروان فرزندان ایران برای کسب نخستین مدال در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خیلی منتظر نماند. شب اول، برای ما مدال اول را به همراه داشت، مدالی نقره‌ای رنگ بر گردن بانوی ۱۵ ساله پاراتکواندوی کشورمان.
کد خبر: ۱۴۷۱۰۱۶
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
 
زهرا رحیمی نماینده وزن ۵۲- کیلوگرم در روز نخست مسابقات پس از پیروزی برابر حریفانی از چین، برزیل و گرجستان در مسابقه فینال مغلوب سورن‌جاو اولامبایر از مغولستان شد و به مدال نقره رسید تا در همان نخستین روز شاهد بوسه جوان‌ترین عضو کاروان ایران بر مدال پارالمپیک باشیم. نکته‌ای که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان هم در پیام تبریک خود به آن اشاره داشت: « دخترم زهرا خانم، کسب مدال نقره در اولین تجربه حضورت در پارالمپیک به عنوان جوان‌ترین عضو کاروان کشورمان باعث افتخار است. هنوز اول راه است، تو راه موفقیت را یاد گرفتی، همین‌طور ادامه بده. شاد و پیروز باشی.»
دیروز همچنین وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی کسب مدال نقره تکواندو در پارالمپیک پاریس را به زهرا رحیمی، دانش‌آموز مرندی تبریک گفت تا اهمیت مدال‌آوری در سنین نوجوانی بیشتر نمایان شود. علیرضا کاظمی در پیام خود با اشاره به این‌که پیروزی افتخار‌آفرین شیر‌دخت نجیب و عفیف ایران، دانش‌آموز قهرمان زهرا رحیمی و کسب مدال نقره مسابقات تکواندو پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ موجی از شادمانی و امیدواری را برای ملت شریف ایران به ویژه میلیون‌ها دانش‌آموز و معلم به همراه آورد نوشت: امیدوارم با فضل‌الهی و عنایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و با تکیه بر استعداد و پشتکار جوانان و نوجوانان عزیز، پیروزی شیرین این نماینده شایسته و برومند ایران اسلامی طلیعه فصل جدیدی از پیروزی‌های بعدی و فتح قله‌های رفیع پیشرفت و موفقیت در عرصه‌های مختلف ملی و جهانی باشد.»زهرا رحیمی،پاراتکواندوکار ایران با۱۵سال و۸ماه سن،جوان‌ترین عضو کاروان ورزشی ایران است.رحیمی بدون‌شک پدیده پاراتکواندوی ایران به حساب می‌آید. با این‌که عمر حضورش در تیم ملی به یک سال نرسیده، اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته دوطلای آسیا راکسب کند وبه عنوان فنی‌ترین‌تکواندوکارقاره کهن انتخاب شودوحالا هم مدال‌نقره پارالمپیک رادر کلکسیون افتخاراتش دارد. 
 
پیام وزیر ورزش
به دنبال این موفقیت تاریخی، احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان نیز در پیامی کسب اولین مدال کاروان پارالمپیک ایران را به زهرا رحیمی، جوان‌ترین عضو تیم و ملت بزرگ ایران تبریک گفت و آرزو کرد این افتخار سرآغاز موفقیت‌های بیشتر باشد. او نوشت: «با همت و تلاش شما پرچم ایران سربلندتر از همیشه خواهد بود.»

عملکرد درخشان دختران پاراتکواندو
عاطفه کشاورز، سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندو زنان ایران در پایان رقابت‌های روز نخست پاراتکواندو پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ درباره عملکرد شاگردانش گفت: کسب مدال نقره زهرا رحیمی را به مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم با این مدال ذره‌ای لبخند بر لبان‌شان نقش بسته باشد. دختران ایران برای این مسابقات بسیار زحمت کشیدند و در کنار آنها نیز خیلی‌های دیگر هم کمک کردند. این پارالمپیک دومی بود که رشته پاراتکواندو در آن حضور داشت و نسبت به پارالمپیک توکیو سطح آن بسیار بالا و متفاوت بود. وی افزود: دختران ما بازی‌های سنگینی داشتند. عبدا...‌پور با ورز‌شکار پرو، قهرمان دوره قبلی پارالمپیک در دور اول بازی کرد که دو بار او را شکست داده بود اما در این میدان بزرگ تجربه حرف اول را می‌زند و حریف باتجربه‌تر بود. زهرا رحیمی جوان‌ترین ورزشکار کاروان اعزامی ایران به پاریس بود که با رنک ۲ و ۴ جهان و قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مبارزه کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. در فینال وجه امتیاز حریف رحیمی تجربه‌اش بود. با این وجود خوشحالم که مدال گرفت و امیدوارم در مسابقات و پارالمپیک‌های بعدی جبران کند. 

رحیمی: طلا بود خوشحال‌تر می‌شدم
در پارالمپیک بعدی جبران می‌کنم 

زهرا رحیمی، پس از کسب مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از اهداف بزرگ‌تری حرف زد. دختر ۱۶ ساله مرندی که مدال خود را از دست جکی چان، چهره سرشناس سینما و رزمی‌کار حرفه‌ای رشته کونگ‌فو، کاراته و ووشو دریافت کرد، گفت: سطح مسابقات خیلی بالا و حریفان با تجربه و قدرتمند بودند. در بازی فینال هم حریف مغولی با تجربه‌تر و فنی‌تر از من بود و متاسفانه نتوانستم به پیروزی برسم. البته خودم هم قبل از بازی فینال از ناحیه زانو آسیب دیدم و نتوانستم آنطور که توانایی‌اش را داشتم، بازی کنم. با این حال من جوان هستم و قطعا کم نمی‌آورم و برای المپیک بعدی قدرتمندتر حضور پیدا خواهم کرد. ملی‌پوش پاراتکواندو در خصوص این‌که اولین مدال کاروان فرزندان ایران را کسب کرد، گفت: خیلی خوشحالم که اولین مدال کاروان را من گرفتم، اما اگر طلا بود، خیلی خوشحال‌تر بودم و قول می‌دهم در پارالمپیک بعدی جبران کنم. 

برنامه رقابت امروز ایرانی‌ها در پاریس

علیرضا بخت
پاراتکواندو، کیورگی وزن ۸۰- کلاس K۴۴
ساعت ۱۱:۳۰
حامد حق‌شناس 
پاراتکواندو، کیورگی وزن ۸۰+ کلاس K۴۴
ساعت ۱۱:۳۰
ساره جوانمردی و نسرین شاهی
تپانچه بادی ۱۰ متر بانوان کلاس SH۱
ساعت  ۱۳:۳۰
فاطمه همتی
پاراتیروکمان، انفرادی کامپوند بانوان
ساعت ۱۷:۰۰
گلبال
ایران - برزیل 
ساعت  ۱۹:۰۰
امان‌ا... پاپی
پارادوومیدانی، پرتاب نیزه کلاس F۵۷
ساعت  ۲۰:۳۰
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها