به گزارش جام جم آنلاین،اکبری در این بازدید افزود: اقدامات موثری در حوزه ساخت وتکمیل بزرگراهها در دولت سیزدهم برداشته شد وقطعا این اقدامات در دولت چهاردهم نیز با سرعت ادامه خواهد داشت تا بتوان ضمن جبران عقب ماندگی ۳۰سال گذشته در این حوزه به سرعت کریدور شمال جنوب وشرق به غرب استان را کامل کنیم وبعد به تکمیل شبکه دوبانده درونی منطقه بپردازیم.
وی گفت: با چنین رویکردی در پنج ماه نخست امسال بیش از ۵۰ درصد تعهد سالجاری این اداره کل محقق شده است و همچنان تمام کارگاهها فعال هستند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: اگر چه هنوز موفق به دریافت اعتبارات از منابع ملی سال ۱۴۰۳ نشدیم، اما امیدواریم هر چه زودتر تخصیص اعتبارات ۱۴۰۳ آغاز شود که بتوانیم بر توان عملیاتی در این حوزه تاثیر بگذارد.
وی تاکید کرد: بیشتر طرحهای بزرگراهی سیستان و بلوچستان دارای ردیف ملی هستند و این طرحها در قالب قطعات مختلف در شمال و جنوب استان با توجه به اولویت این قطعات تکمیل و به بهرهبرداری میرسد.
اکبری با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه، حمل و نقل زمینی و تسهیل در تردد خودروها و افزایش ایمنی سفر، ادامه داد: برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در استان حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و از آنجایی که بخش زیادی از بار کشور از بندرچابهار به سایر نقاط کشور توزیع میشود که ترانزیت بینالمللی را در این منطقه رقم میزند، اما راههای این دیار در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در ترانزیت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
وی بر سرعت جذب اعتبارات را در سرعت بخشیدن به اجرای طرحهای بزرگراهی بسیار مهم دانست و افزود: هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص بهموقع منابع مالی طرحها از شتاب بیشتری برخوردار میشوند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به نقش زیرساختهای عمرانی و ارتباطی در توسعه استان، در سه سال اخیر بر این بخش تمرکز ویژه شده است و اجرای پروژههای متعددی را در مناطق مختلف استان آغاز کردیم که این پروژهها به تدریج تکمیل و در حال بهره برداری است وبطور خاص امسال در این حوزه اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد