شامگاه دوشنبه در محل ریاست‌جمهوری:

گفت‌و‌گوی تلفنی پزشکیان با نخست‌وزیر انگلیس

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایتالیا: 

ایران بر حق ذاتیِ خود برای اقدام متقابل علیه رژیم صهیونیستی تأکید دارد

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایتالیا اقدامات متجاوزانه اخیر رژیم اسرائیل را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، لبنان و ایران خواند و گفت که همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل تأکید داریم.
کد خبر: ۱۴۶۸۶۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا در تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه درباره مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

سرپرست وزارت امور خارجه در این گفت‌وگو با اشاره به پیشینه روابط ایران و ایتالیا، تداوم گفت‌وگوها را در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عرصه‌های مختلف مورد علاقه مهم ارزیابی کرد.

باقری با اشاره به تداوم ۱۰ ماهه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه، نسبت به رویکرد توأم با مانع‌تراشی و کارشکنی این رژیم در روند توقف جنایت و نسل‌ کشی در غزه ابراز بدبینی کرد و افزود: تهاجم رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، حمله ناجوانمردانه به یک منطقه مسکونی در بیروت و در ادامه، تجاوز ترور مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، مصادیق بارزی از تلاش صهیونیست‌ها برای گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه است.

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: اقدامات متجاوزانه اخیر، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، لبنان و جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی ایران همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل تأکید دارد.

درخواست ایتالیا برای خویشتنداری

آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز با اشاره به اهمیت تقویت روابط دوجانبه و تداوم گفت‌وگوها در عرصه‌های مختلف به خصوص در ارتباط با‌ مسائل و تحولات منطقه، بر ضرورت پیشبرد ابتکارعمل جدید توافق شده‌ از سوی مصر، قطر و آمریکا برای تحقق هر چه سریع‌تر آتش‌بس در غزه تأکید کرد.

تایانی ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: ایتالیا خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها برای کمک‌ به توقف جنگ و تحقق آتش‌ بس در غزه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها