مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:

هدر رفت ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در اردبیل

فرسودگی شبکه، مصرف بی‌رویه و اسراف در بخش آب شرب و کشاورزی باعث هدر رفت آب سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب در اردبیل شده است.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۷۲

هدر رفت ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین،علی حیدری اناری با اشاره به مصرف ماهانه چهار میلیون مترمکعب آب در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در پشت سد یامچی که تامین کننده آب مصرفی و شرب اردبیل است تنها هفت میلیون مترمکعب آب برای مصرف وجود دارد که تا ۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد.
وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل وظیفه تامین، تخصیص و حفاظت از منابع استان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات را بر عهده دارد و حفاظت از منبع آب از لحاظ کمی و کیفی از اولویت‌های این شرکت است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل میزان بارندگی در سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را مطلوب دانست و گفت: میزان بارش در این استان نسبت به سال آبی گذشته ۴۶ درصد و نسبت به بلند مدت هم ۱۶ درصد افزایش داشته است.
حیدری اناری خاطرنشان کرد: ظرفیت آب زیرزمینی دشت اردبیل حدود سه میلیارد متر مکعب است که مصرف زیاد و اضافه برداشت‌ها در سال‌های اخیر موجب افت ۱۳ متری آبخوان شده و همین امر سبب پایین آمدن کیفیت آب و خاک و شور شدن آب شده است.
وی افزود: برای جلوگیری از هدر رفت آب و مصرف بی‌رویه آب مقوله آموزش، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و همچنین رعایت الگوی کشت جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است.
این مقام مسئول با بیان اینکه آب محور توسعه استان است، ادامه داد: از مجموع آب‌های سطحی و زیرزمینی استان حدود ۹۳ درصد در بخش کشاورزی، سه درصد در بخش آب شرب و چهار درصد هم در بخش صنعت مصرف می‌شود و اگر بتوانیم تنها یک درصد صرفه‌جویی در مصرف آب استان داشته باشیم می‌توانیم آب مصرفی حوزه صنعت را به طور کامل تامین کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها