واکنش آلمان به جنایت جدید رژیم صهیونیستی:

کشتار غیرنظامیانی که به‌دنبال سرپناه هستند، غیرقابل قبول است

با گذشت یک روز پس از جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه التابعین و کشتار دست‌کم ۱۰۰ غیرنظامی فلسطینی که در این مدرسه پناه گرفته بودند، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای، اقدام اسرائیل را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۴۶۸۴۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خارجه آلمان روز یکشنبه و در یک سری پست در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: «گزارش‌های دریافتی از غزه وحشتناک است. کشتار غیرنظامیانی که به دنبال سرپناه هستند، غیرقابل قبول است.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است: «غزه به آتش‌بس بشردوستانه و معامله اسرای پیشنهادی از سوی آمریکا، مصر و قطر، نیاز دارد.»

در بخش دیگری از این بیانیه، دستگاه دیپلماسی آلمان با اظهاراتی خصمانه و اتهاماتی بی‌پایه و اساس که در گذشته رد شده‌اند، جنبش «حماس» را به استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان «سپر انسانی» متهم کرد و نوشت: «رنج زنان، مردان و بسیاری از کودکانی که به دنبال دریافت کمک‌های لازم و حمایت هستند که ماه‌ها از جنگ در غزه فرار کرده‌اند، بی‌اندازه است. آن‌ها دیگر نباید در تیراندازی متقابل قرار گیرند. حماس باید از سوء استفاده از آن‌ها به عنوان سپر انسانی دست بردارد.»

طبق گزارش شبکه خبری «الجزیره» در ۱۰ ماه گذشته، مقامات غربی و رژیم صهیونیستی حماس را به استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپرانسانی متهم کرده‌اند که تاکنون اثبات نشده است و یکی از دلایل چنین اتهاماتی، توجیه حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی و کشتار بی رویه غیرنظامیان است.

بامداد روز گذشته، شنبه، ۲۰ مرداد، رژیم صهیونیستی با استفاده از سه بمب یک تنی آمریکایی، مدرسه «التابعین» واقع در شهر غزه و سرپناه دست‌کم ۴۰۰۰ هزار فلسطینی آواره را هدف قرار داد. اقدام رژیم اسرائیلی به شهادت دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر انجامید.

در اولین واکنش ارتش اشغالگر، نیروی هوایی این رژیم اذعان کرد که مدرسه را هدف قرار داده است و بهانه‌اش برای این تجاوز را این گونه توجیه کرد که رزمندگان مقاومت (۱۹ تن از اعضای ۲ جنبش حماس و جهاد اسلامی) از آنجا به عنوان مقر خود استفاده می‌کردند و این بهانه‌ای است که اشغالگران هر بار قتل‌عام می‌کند به آن متوسل می‌شوند.  

در همین راستا، امروز، جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادعاهای مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره حضور تعدادی از اعضای این جنبش در مدرسه التابعین را قاطعانه تکذیب کرد.

این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد: ادعاهای دشمن در خصوص «حضور نیروهای کادری و مجاهد سرایا القدس در مدرسه التابعین» را قاطعانه تکذیب می‌کنیم.

همچنین این جنبش اعلام کرد: هدف از دروغ‌هایی که دشمن به آنها دامن می‌زند، ایجاد آشوب و فرار از پاسخگویی برای استمرار بخشیدن به جنگ نسل‌کشی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها