منطق حاکم بر رفتار غربی‌ها قانون جنگل است
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با جام جم آنلاین:

منطق حاکم بر رفتار غربی‌ها قانون جنگل است

یک کارشناس حوزه روابط بین الملل در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

استاندارد‌های دوگانه غرب در برابر اقدامات تروریستی

مرتضی مکی تحلیلگر مسائل اروپا در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به سکوت غرب در برابر ترور شهید هنیه خاطرنشان کرد: موضع کشور‌های اروپایی در قبال اسرائیل و جنایات این رژیم و همچنین مواجه آن‌ها با جنش مقاومت حماس همواره با استاندارد‌ها دوگانه همراه بوده و طی ده ماه گذشته آشکار شده که آن‌ها به هیج وجه حاضر نیستند که برغم اوج گیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اقدام و واکنشی جدی و عملی برای جلوگیری از کشتار و جنایات صورت گرفته در این منطقه انجام دهند.
کد خبر: ۱۴۶۷۷۰۱

استاندارد‌های دوگانه غرب در برابر اقدامات تروریستی

وی ادامه داد: اروپایی‌ها اگرچه در لحن و گفتار به ظاهر شاید انتقاد جزیی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی مطرح کنند، اما این واکنش‌های مختصر صرفا برد رسانه‌ای و تبلیغاتی دارد و برای فریب افکار عمومی صورت می‌گیرد.

این کارشناس مسائل اروپا درباره چرایی سکوت غرب در برابر ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت: در خصوص ترور شهید هنیه هم باید گفت که کشور‌های اروپایی از ابتدا حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادند و قطعا هر گونه اقدامی علیه فرماندهان حماس صورت گیرد غربی‌ها در چارچوب انگاره‌ها و سیاست‌های خود در قبال رژیم صهیونیستی به طور معمول موضعی را اتخاذ نمی‌کنند که باعث شود سیاست‌های راهبردی و کلان آن‌ها را نسبت به اسرائیل، فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی حماس تغییر دهد.

مکی اظهار کرد: موضع دوگانه غرب نسبت به مسائل حقوق بشری و همچنین ادعای آن‌ها در خصوص مقابله تروریسم کاملا مطابق با سیاست‌های کلان و راهبردی آن‌ها است نه براساس موازین حقوق بین الملل. 

این کارشناس حوزه روابط بین الملل تصریح کرد: کافی است این رویکرد کشور‌های اروپایی را در قبال ترور رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ در لبنان مقایسه کرد. غربی‌ها در آن زمان در پی بهانه‌ای بودند تا فشار‌ها را بر حزب الله تشدید کنند و هدف نهایی آن‌ها هم خلع سلاح حزب الله بود و به همین خاطر گروه‌های حقیقت یابی در چارچوب دیوان دادگستری لاهه تشکیل شد تا ماهیت این ترور کشف شود و هدف غربی‌ها این بود که بعد از روشن شدن تحقیقات، حزب الله را هدف قرار دهند و اگرچه ابعاد و ماهیت این اقدام تروریستی هیچگاه آشکار نشد، اما غرب در پی بهره برداری ابزاری از این ماجرا بود، اما در برابر ترور شهید هنیه شاهد موضع گیری متفاوت کشور‌های غربی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها