در اختتامیه رویداد جایزه جوانی جمعیت انجام شد؛

معرفی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان دستگاه اجرایی منتخب در بحث جوانی جمعیت

اختتامیه رویداد جایزه جوانی جمعیت در ۷ محور خانواده، رسانه، ستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها ، موسسات خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد ، مدیران و نخبگان با حضور دکتر کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و دکتر جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد.
اختتامیه رویداد جایزه جوانی جمعیت در ۷ محور خانواده، رسانه، ستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها ، موسسات خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد ، مدیران و نخبگان با حضور دکتر کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و دکتر جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۰۵۷

هرمزگان-جام جم انلاین-اختتامیه رویداد جایزه جوانی جمعیت در ۷ محور خانواده، رسانه، ستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها ، موسسات خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد ، مدیران و نخبگان با حضور دکتر کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و دکتر جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد.

در این رویداد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان دستگاه اجرایی منتخب در  رویداده جایزه جوانی جمعیت معرفی و از رئیس دانشگاه دکتر غلامعلی جاودان در حوزه دستگاه اجرایی و دکتر رویا جهانگیری مدیر روابط عمومی دانشگاه در حوزه رسانه، دکتر بهشته شمسایی مدیر عامل موسسه نفس در حوزه سازمانهای مردم نهاد تقدیر شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری در این رویداد با بیان اینکه نداشتن جمعیت باعث عقب ماندگی کشورهاست گفت: کشورهایی که در حوزه توسعه حرفی برای گفتن دارند پیشرفت خود را مرهون جمعیت جوان خود هستند.

دکتر کامرانی با تاکید بر اینکه لازم است در زمینه جوانی جمعیت تمامی سازمان‌ها همسو و همگام اقدام نمایند گفت: یکی از مسائل مهم در بحث جوانی جمعیت تامین زیرساخت‌هاست که تا کنون زیرساخت‌های خوبی برای انجام این موضوع فراهم شده است ولیکن کافی نمی‌باشد در بحث مسکن و اشتغال و کاهش هزینه‌های لازم است که اقدام عاجل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت اقدامات سازنده‌ای انجام شده است گفت: ما باید با برنامه مدون خود را برای انجام کارهای بزرگ آماده کنیم.

دکتر کامرانی ضمن اشاره به چشم انداز استان هرمزگان و شهر بندرعباس در سال‌های آتی و توسعه آن گفت:  یکی از نیازهای این استان برای توسعه جذب و آموزش نیروی انسانی است چرا که توسعه بدون نیروی انسانی انجام نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این رویداد ضمن قددانی از متولیان این امر و آرزوی جوانی کشور ایران گفت: وظیفه همه ماست که برای جوانی کشورمان تلاش کنیم چرا که جمعیت جوان مهمترین سرمایه و زیرساخت‌های توسعه هر جامعه و کشور است.

دکتر غلامعلی جاودان با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی همسو و همراه سایر دستگاه‌های دیگر تمام تلاش خودش رو برای جوانی جمعیت می کند گفت: رسالت دانشگاه توسعه و ارتقا سلامتی است، خدمات حوزه بهداشت و درمان دانشگاه، دورترین نقاط  استان تا مراکز را پوشش می دهد.

وی اضافه کرد: در حیطه جوانی جمعیت در روستا ها  بهورزها در خانه های بهداشت مشاوره‌های ازدواج مشاوره‌های بارداری و باروری و مراقبت‌های دوران بارداری را ارائه می کنند. در این ضمینه  خدمات و آموزشهای مربوطه بصورت سلسله وار در  مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری و بعد بیمارستان ها و ستاد دانشگاه ارائه می شود. در دانشگاه علوم پزشکی جلسات متعدد برای جوانی جمعیت برگزار شد. و  به صورت جدی پیگیری حل موضوعات جوانی جمعیت  انجام می شود.

رئیس دانشگاه افزود: برای خانواده‌هایی که مشکل نازایی و ناباروری دارند در سطح استان در این دولت کارهای بسیار بزرگ و خوبی انجام شده است، در سطح اول خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی ما بعد بیمارستانهای شهرستانها و بعد در شرق و غرب استان در دو بیمارستان میناب و بندر لنگه ما سطح دوی خدمات ناباروری راه اندازی شده و ارائه خدمت می کند.

دکتر جاودان عنوان کرد: تخت‌های ویژه‌ای برای زمان زایمان که شرایط ویژه‌ای را فراهم می‌کند راه اندازی کردیم و در مرکز استان هم خدمات ناباروری فوق تخصصی را در بیمارستان پیامبر اعظم( ص) با حضور فوق تخصص‌های زنان و زایمان و نازایی راه اندازی کردیم. که این یک فرصتی هست که در استان  در کنار بخش خصوصی این خدمات در بخش دولتی نیز ارائه می شود.

همچنین در مناطق استان بالغ بر ۱۲ هزار زوج نابارور شناسایی شد که با آموزش‌هایی که به این عزیزان داده شد درصدی از این عزیزان با اصلاح روند توانستند باردار شوند و تعدادی هم در سطح دو و در سطح ۳ خدمات باروری رو دریافت کردند.

جاودان بیان کرد: برای کودکان زیر ۷ سال خدمات درمانی در بیمارستانهای دانشگاهی رایگان شد؛ که این هم خدمت بزرگی است، هزینه خدمات درمان در بیمارستان‌های دانشگاهی و مراکز مربوط به دانشگاه در سراسر استان به صورت رایگان انجام می شود.

دکتر جاودان با اشاره به اینکه ما بعد از سیستان و بلوچستان در بحث باروری دومین استانی هستیم که مقام  رشد جمعیت و باروری را داریم گفت: این رضایت بخش نیست  چرا که ما امیدواریم به سالهای سال قبل که رشد جمعیت و باروری درصد بسیار بالایی را داشت برگردیم.

وی با اذعان اینکه در بحث جوانی جمعیت علاوه بر عوامل اجتماعی مهمترین عاملی که تاثیرگذار بود عوامل فرهنگی است گفت: با تقویت این تفکر که خداوند روزی رسان است و خداوند هیچ موجودی را بدون روزی نمی‌ گذارد قطعا تفکر مباحث اقتصادی کمرنگ تر می شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه همه مردم و آحاد جامعه باید به آینده کشورمان و باور اینکه جمعیت جوان مولد و تولید کننده است توجه کنند تاکید کرد: این وظیفه ما و همه دستگاه های اجرایی، انجمن ها، تشکل ها سازمان ها و همه افرادی که می‌توانند موثر باشند و به صورت ویژه اصحاب رسانه و فعالین رسانه است تا این موضوع رو به نحو مناسب تبیین نمایند تا شاهد جامعه ای جوان و پویا باشیم.

در این رویداد از عیسی مجرد در حوزه خانواده، عبدالرضا سالاری فرماندار منتخب، دکتر غلامعلی جاودان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی، منوچهر دانشمند، ابراهیم هویدا، حمید باصره در حوزه دستگاه‌های اجرایی، پروین پشتکوهی، عصمت ناظری، سامیه جهانشاهی، احمد ظاهری، عباس اکبری در حوزه مدیران، دکتر ابراهیم کوهکن در حوزه نخبگان، مهندس علی ذاکری، دکتر احسان دشتیانه، عطا معروف خوانی در حوزه شرکت‌ها و موسسات خصوصی، فرخنده جلالی، سمانه کمالی باغستانی، دکتر رویا جهانگیری راضیه سالاری در حوزه رسانه دکتر بهشته شمسایی، فاطمه نیکخو، زهرا تجاره در حوزه سازمان‌های مردم نهاد تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها