مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:

سرعت طوفان در زابل به ۹۷ کیلومتر در ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:

وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت درزابل

وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز شهرستان زابل را درنوردید.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۵۰

وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت درزابل

به گزارش جام جم آنلاین،محسن حیدری گفت: گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا هزار متر کاهش داد.
وی ادامه داد: غبار حاصل از توفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به دو هزار و ۵۰۰ متر،  درنصرت آباد دوهزار متر و در میرجاوه سه هزار متر کاهش داد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شمال استان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه تا پایان هفته ادامه دارد و در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی شده است.
وی به شهروندان توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

بنا براعلام روابط عمومی استانداری، به علت وقوع طوفان گرد و خاک و افزایش ریزگرد‌ها، باتصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، فعالیت تمامی دستگاه‌ های اجرایی، ادارات و بانک‌ها به جز مراکز خدمات رسان و مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز، امروز از ساعت شش صبح آغاز و با دو ساعت تعجیل راس ساعت ۱۱ به پایان می‌رسد و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها