مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه؛

دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود

 مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال در شهر کرمانشاه شش روز دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را داشتیم، پیش‌بینی کرد تعداد این روزها تا پایان فصل گرمای امسال به ۱۵ تا ۲۰ روز برسد.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۹۸

علی‌محمد زورآوند در جلسه امروز(سوم مرداد) کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق استان کرمانشاه، با اعلام اینکه میانگین حداقل دمای استان از ابتدای تابستان تاکنون حدود ۱۸.۸ درجه سانتی‌گراد بوده که این عدد در میانگین بلندمدت ۱۶ درجه سانتی‌گراد و سال گذشته ۱۷.۱ درجه سانتی‌گراد بوده، عنوان کرد: شب‌های تابستان امسال تا حدودی گرمتر از سال قبل و میانگین بلندمدت بوده که منجر به افزایش مصرف برق در شب‌ها شده است.

وی ادامه داد: میانگین حداکثر دمای استان نیز از ابتدای تابستان امسال تاکنون به ۳۸.۷ درجه سانتی‌گراد رسیده که این عدد در بلندمدت ۳۸ درجه سانتی‌گراد و در سال گذشته ۳۸.۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس آمار بلندمدت در شهر کرمانشاه در فصل گرما ۱۲ تا ۱۶ روز دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را داریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۴ روز دمای بالای ۴۰ درجه را در کرمانشاه شاهد بودیم. بیشترین تعداد روز با دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد در شهر کرمانشاه نیز مربوط به سال ۱۳۹۷ با ۴۰ روز است.

به گفته زورآوند، در سال جاری نیز در شهر کرمانشاه تاکنون شش روز دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد را داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود این تعداد امسال به ۱۵ تا ۲۰ روز برسد.

وی درباره وضعیت دمای استان طی روزهای آینده نیز اظهار کرد: دمای هوای امروز کرمانشاه نسبت به دیروز گرمتر شده و ممکن است به حدود ۴۱ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. 

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در نواحی مختلف استان طی سه روز اول هفته آینده(شنبه تا دوشنبه) خبر داد که ممکن است باعث شود دمای شهر کرمانشاه به بیش از ۴۲ درجه سانتی‌گراد برسد.

زورآوند یادآور شد: در سایر روزهای هفته آینده نه افت چندان قابل توجه دمای هوا و نه پیک قابل توجه را خواهیم داشت و به نظر می‌رسد تا حدود ۱۰ روز آینده شرایط دما کم و بیش به همین روال باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای دو هفته آینده نیز موج گرمای دیگری پیش‌بینی می‌شود که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه،  طی روزهای اخیر میزان رطوبت هوا نیز تا حدودی بالا رفته و این امر باعث شده مردم گرما را بیشتر احساس کنند.

 در پایان  این نشست یک دستگاه خودرو به یکی از مشترکان برق استان که مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده، اهداء شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها