تشریح عملکرد پالایش نفت تبریز در نشست خبری مدیرعامل این مجموعه؛

70 پروژه در حال حاضر در پالایش نفت تبریز در حال انجام است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: شرکت پالایش نفت تبریز یک کارگاه سازندگی است که در حال حاضر 70 پروژه در آن در حال اجراست.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۵۱
نویسنده بهروز فروغی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی- وحیده حاجی محمدیاری: غلامرضا باقری دیزج در نشست خبری با تشریح عملکرد این مجموعه گفت: مجمع عمومی سالیانه عادی پالایش نفت تبریز در هفته گذشته برگزار شد و عملکرد موفق این مجموعه به اطلاع سهامداران و رسانه‌ها رسید.

وی هدف از برگزاری این نشست خبری را تبیین عملکرد شرکت پالایش نفت تبریز عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره بر اهمیت جهاد تبیین تأکید کرده‌اند و در همین راستا این نشست خبری را بعد از مجمع شرکت پالایش نفت تبریز برگزار کردیم تا عملکرد غرورآفرین پالایش نفت تبریز را به اطلاع مردم و سهامداران برسانیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز این مجموعه را یکی از پالایشگاه‌های پیشرو کشور دانست و افزود: بسیاری از پروژه‌هایی که در حال حاضر در پالایشگاه‌های دیگر کشور در قالب طرح جامع قرار گرفته‌اند، سال‌ها قبل در پالایش نفت تبریز با قیمت دلار پایین اجرا شده است که این نشان از پیشرو بودن پالایش نفت تبریز است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به یکی از مهمترین موفقیت های این مجموعه گفت: نتیجه اجرای به موقع پروژه ها در پالایش نفت تبریز این بود که از مهر ماه سال گذشته، شرکت پالایش نفت تبریز توانست از لیست مجموعه‌های آلاینده خارج شود که این موفقیت با اجرای پروژه‌هایی که در مجموعه در حال انجام است، میسر شد. شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش نیز برای افتتاح همین پروژه ها عازم تبریز بودند که متاسفانه بالگرد آنها دچار سانحه شد و این شهید عزیز و همراهانشان را از دست دادیم.

باقری دیزج تأمین سوخت مورد نیاز کشور را وظیفه اصلی این مجموعه عنوان کرد و گفت: عملکرد پالایش نفت تبریز فارغ از همه گروه بندیهای سیاسی و جناحی است و ما به عنوان سربازان کشور در حوزه اقتصاد و تولید مکلفیم وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی ادامه داد: 80 درصد از محصولات پالایش نفت تبریز به فرآورده‌ها و سوخت اختصاص داشته و 20 درصد نیز مواد اولیه صنایع پایین‌دستی را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز فعالیت این مجموعه را آمیزه‌ای از دانش و تجربه تلقی کرد و گفت: پالایشگاه تبریز فعالیت 24 ساعته و توقف‌ناپذیر دارد و این مسئله بدون وجود دانش و تجربه محقق نخواهد شد و نیروهایی که تا رسیدن به سن بازنشستگی در 60 سالگی در صنعت نفت فعالیت می‌کنند سرمایه‌های انسانی ارزشمند این صنعت هستند.

باقری دیزج تولید سالانه پالایش نفت تبریز را 6 میلیون تن اعلام کرد و افزود: این مجموعه از نظر اقتصادی یکی از شفاف‌ترین مجموعه‌های کشور است. ما نفت خام را با لوله تحویل می‌گیریم و فرآورده‌ها را نیز از همین طریق تحویل می‌دهیم و این رویه با حضور نماینده پالایشگاه، نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

وی پالایش نفت تبریز را یک سازمان یادگیرنده و دانش‌اندوز معرفی کرد و افزود: بر اساس مسئولیت های اجتماعی و توجهی که به شرکت‌های دانش‌بنیان داریم هر طرحی که این شرکت‌ها در زمینه کاری مجموعه ارائه دهند حتی اگر مطابقت چندانی با اصول علمی نداشته باشد، از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در پایان سخنان خود گفت: من از دانشگاه صنعت نفت با تخصص مهندسی شیمی گرایش صنایع پالایشی فارغ التحصیل شده ام و دوره طراحی فرآیند را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک گذرانده ام.  27 سال سابقه کار در پالایشگاه تبریز دارم و  فعالیت در پایین‌ترین سطوح کاری مجموعه را تجربه کرده ام و 8 سال است که به عنوان مدیرعامل این مجموعه انتخاب‌شده‌ام و همواره به این مسئله افتخار می‌کنم که عضوی از پالایش نفت تبریز هستم چرا که عملکرد این مجموعه درخشان و فوق‌العاده است. البته باید اذعان داشت که بدون تلاش همه همکاران این عملکرد رشک برانگیز رقم نمی‌خورد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها