کتابی برای آشنایی بیشتر با امام حسین‌(ع) و اهداف واقعه عظیم عاشورا

حسین(ع) از زبان حسین

نگاهی به کتاب «خون‌هایش» به کوشش محمدحسن شاهنگی

روایتی از امام حسین(ع) به زبان زینب کبری(س)

کتاب «خون‌هایش» یکی از جدیدترین آثار چاپ و نشر بین‌الملل، با داستانی گیرا و جذاب، خوانندگان را به دنیایی جدید و متفاوت می‌برد. این کتاب با استفاده از زبانی ساده و روان، موضوعات پیچیده و عمیقی را به خواننده ارائه‌می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۰۵
 
خون‌هایش با توجه به محتوای غنی و جذابی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی باشد که به‌دنبال کتابی با کیفیت و ماندگار هستند. این کتاب، با توجه به نقد‌های مثبتی که از سوی خوانندگان دریافت کرده، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی باشد که به‌دنبال کتابی جذاب و متفاوت هستند و همچنین با خواندن این کتاب، شما قادر خواهید بود تا با دیدگاهی جدید و متفاوت به دنیا نگاه کنید.با خرید خون‌هایش از چاپ ونشر بین‌الملل، شما به جمع خوانندگانی می‌پیوندید که به دنبال کتاب‌های با کیفیت و ماندگار هستند.کتاب «خون‌هایش؛ امام حسین(ع) اززبان زینب کبری(س)» نوشته محمدحسن شاهنگی به‌تازگی توسط انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشرشده است. این کتاب، با استفاده از زبانی ساده و روان، موضوعات پیچیده‌ای را به خواننده ارائه می‌دهد.خون‌هایش در قالب آفرینشی و ادبی نگارش شده وامام‌حسین(ع) به روایت زینب کبری(س) است. این کتاب هفت محور اصلی از جمله: قبل از واقعه عاشورا،شهادت سیدالشهدا(ع) در ظهر عاشورا، خیمه‌سوزان درعصر عاشورا، بازگشت کاروان اسرا به کوفه، کاروان اسرا در راه شام، حضور اسرا در کاخ یزید، دوران پس از امام حسین(ع) را دارد.
   
عاشورا یک هویت است
محمدحسن شاهنگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر درباره این کتاب گفته است: بی‌شک ماندگارترین واقعه تاریخ بشری که تقابل حق و باطل را روایت می‌کند کربلاست؛ مطابق با عقاید شیعی حرارت این رخداد جانگداز تا روز قیامت در دل‌های مؤمنین سرد نشده و به فراموشی سپرده نمی‌شود. عاشورا، حادثه‌ای فرازمانی و فرامکانی است، هرچند بستر وقوعش در یک نیمروز و مکانی خاص بود، ولی گستره آن در همه تاریخ وهمه گیتی بر کشیده است. اما به‌راستی،راز ماندگاری عاشوراچیست؟ آیا جز این است که ماندگاری این نبأ عظیم به ماهیت حماسی و اندیشگانی آن برمی‌گردد؟وی معتقد است: عاشورا فقط تاریخ نیست، عاشورا یک هویت است، هویت شیعه، هویتی که هم عشق و عرفان دارد و هم حماسه و شجاعت. هم سوگ و مرثیه دارد و هم عزت و اقتدار. این هویت است که فطرت‌های زلال را به خویش می‌خواند تا پیام‌رسان عدل‌خواهی، ستم‌ستیزی و ظلم‌گریزی باشد. پس بی‌جهت نیست که برخلاف همه اتفاق‌های تاریخ، نه‌فقط گذشت زمان نتوانست غبار فراموشی بر عاشورا بنشاند، بلکه هر سال بر شکوه و جلال پاسداشت آن افزوده می‌شود.
   
سوالات جوانان از حادثه عاشورا
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت انتقال مفاهیم عاشورا به نسل جوان، معتقد است: این واقعه عظیم در میان نسل جوان از حیث تاریخی با سوالات مهمی روبه‌روست که پاسخ به آنها روشنگر ابعاد کمتر باز شده این موضوع است. برای مخاطب امروز مهم است که قبل از واقعه عاشورا بر امام و یارانش چه گذشت؟ شهادت سیدالشهدا(ع) در ظهر عاشورا چگونه اتفاق افتاد؟ خیمه‌سوزان در عصر عاشورا در چه وضعیتی رخ داد؟ کاروان اسرا در راه شام چه شرایطی داشتند؟ حضور اسرا در کاخ یزید با چه کیفیتی بود؟ و دوران پس از امام حسین(ع) چگونه دورانی بود؟
وی در پایان ادامه داد: در میان قهرمانان تصنعی و دروغینی که هر روز به مخاطب امروز عرضه می‌شوند، باید پرسید وجوه حماسی، اسطوره‌ای و فرا انسانی سید و سالار شهیدان و۷۲تن ازیاران باوفای اوتاچه میزان برای جوانان بازگو شده است؟ آیا صرف اشاره به مظلومیت آنان و شهادت غم‌انگیز کافی است یا باید از شجاعت‌ها، حمیت‌ها، صلابت‌ها، اقتدارها و آزادگی‌های مثال‌زدنی قهرمانان دشت نینوا بیش از اینها گفت؟ پر‌واضح است که کتب دست اول تاریخی ازدیربازبه این محورهاپرداخته‌اند اما آنچه ضرورت پاسخ دگرباره به این موارد را هویدا می‌سازد پاسخ به زبان جوان و نوجوان امروز با بیانی فراتاریخی است؛ بیانی که همدوش تاریخ، با بهره‌گیری از ادبیات، کلام، عقیده و احساس شمه‌ای کوتاه از مصیبت عظیم نینوا را فاش سازد.

نمونه‌ای از متن کتاب:
«یک طرف، سکه بود و یک طرف، بی‌کسی! یک طرف، زر بود و یک طرف، زاری! یک طرف، شراب بود و یک طرف، بی‌آبی! یک طرف، فریب بود و یک طرف، غریب! بدرقه‌اش کردم تا به علقمه بزند؛ از بین آن همه قمه‌های از نیام بیرون‌آمده...نمرودیان رود را بسته بودند! دستش تنگ بود در آوردن آب اما رویش گشاده بود. یادم نمی‌رود مدام از دور به رود می‌نگریست...فرات تاب نگاه‌های او را نداشت؛ از خجالت و شرمندگی آب می‌شد!»

کتاب خون‌هایش به‌تازگی با ۸۴‌صفحه و قیمت ۶۰‌هزار تومان توسط چاپ و نشر بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها