ورزشکاران در برابر مصائب مردم غزه سکوت نمی‌کنند

زبان بین المللی ورزش زمینه گسترش و تعاملات میان ملت‌ها را فراهم می‌کند و نوید دهنده صلح جهانی است. در موعد المپیک، ورزشکاران از چهارگوشه دنیا جمع می‌شوند و فارغ از هر گونه مرز و محدودیتی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. نفس این مواجه البته بر پایه تلاش برای کسب پیروزی است، اما در عین حال ورزش پیام آور صلح و دوستی است.
کد خبر: ۱۴۶۵۴۴۰
نویسنده علیرضا رضایی پیشکسوت کشتی و نایب قهرمان المپیک

ورزشکاران در برابر مصائب مردم غزه سکوت نمی‌کنند

ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ساده‌تر از هر گروه اجتماعی دیگر می‌توانند بین کشور‌های مختلف به تردد بپردازند و در نزدیک ساختن فرهنگ‌ها و افکار به یکدیگر نقش ایفا کنند و قطعا یکی از رهاورد‌های این مراودات که عمدتا بواسطه رقابت بین تیم‌ها برقرار می‌شود سرلوحه قرار دادن همکاری و همبستگی و دوستی است.


امسال رقابت‌های المپیک در شرایط خاصی برگزار می‌شود. در شرایطی که چشم جهانیان به رقابت‌های ورزشی در این رویداد مهم است در نقطه‌ای از خاورمیانه، دنیا شاهد جنایتی دهشتناک علیه مردم بی دفاع غزه است.


همگان شاهد این بودند که در اقصی نقاط جهان بسیاری از ملت‌ها علیه اقدامات رژیم صهیونیستی خروشیدند و صدای اعتراض خود را بلند کردند و با مردم مظلوم فلسطین همدردی خود را اعلام کردند. 


طبیعی است که هر وجدان بیدار و آگاهی نسبت به کسانی که بخواهند خارج از ضوابط بین المللی و عرف اجتماعی جنایاتی را علیه بشریت اعمال بکنند و به جان و مال مردم بی دفاع آسیب رسانند معترض است. جوامع بشری در سراسر دنیا نسبت به ظلمی که به مردم غزه تحمیل شده است ابراز انزجار کرده اند و همه گروه‌ها در سراسر دنیا از هر قشر و صنفی به محکومیت اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیسیتی پرداخته اند. 


جامعه ورزشکاران چه در ایران و چه در خارج از کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نمی‌توانند در برابر ظلم و ستمی که نسبت به مردم فسلطین می‌شود سکوت اختیار کنند و همصدا با دیگر گروه‌ها بیزاری خود را نسبت به اعمال غیر انسانی رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام می‌کند و باز‌های المپیک و حضور تیم‌های ورزشی در میدان رقابت در این رویداد مهم فرصتی برای حمایت از مردم ستمدیده فلسطین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها