مشکلات فضای آموزشی در گرگان

شهرستان گرگان مرکز استان گلستان از کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش‌آموزی در کلاس‌های درس به شدت رنج می‌برد.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان از کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش‌آموزی در کلاس‌های درس به شدت رنج می‌برد.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۱۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین به تقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس گلستان، وحید فراهی گفت: در حال حاضر  فضای آموزشی استاندارد جهانی برای هر دانش‌آموز حدود 8/3 متر مربع است اما در حال حاضر متوسط سرانه فضای آموزشی کشور 5/2 مترمربع است که در استان گلستان 4/8 مترمربع می باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان افزود: در دولت سیزدهم، 100 فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با 520 کلاس درس و اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال احداث شده و سرانه فضای آموزشی گلستان از حدود 4/6 مترمربع به 4/8 متر مربع رسیده است .

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در گرگان یادآور شد: سرانه فضای آموزشی در گرگان3/9 مترمربع به ازای هر دانش آموز است که حدود 1/3 مترمربع کمتر از متوسط سرانه آموزشی کشور است .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان بیان کرد: در جنوب گرگان( از گلشهر به بالا) حداقل به سه مدرسه با ۵۰ کلاس درس نیاز است که بدلیل فقدان زمین مناسب در جنوب گرگان با کمبود  فضای آموزشی مواجه شده ایم.

فراهی یادآور شد: درحال حاضر برای ساخت مدرسه مشکل تامین اعتبار نداریم بلکه مشکل اصلی ما تامین زمین مورد نیاز در گرگان است که مکاتبات و جلسات متعددی با دستگاه های اجرایی که امکان تامین زمین مورد نیاز را دارند، انجام داده ایم و نیاز هست دستگاه‌های متولی کمک کنند تا مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها