توصیه های سازمان آتشنشانی یزد به عزاداران محرم

یزد- عضو شورای اسلامی شهر یزد از آمادگی این سازمان به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای برای برگزاری هرچه ایمن‌تر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام محرم و صفر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۴۸۶۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، فاطمه زارع اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی یزد این آمادگی را دارد که بازدید ایمنی از مساجد ، تکایا و حسینیه ها را توسط كارشناسان پیشگیری ، ماموران و فرماندهان عملیاتی در قالب گشت ايمنی انجام و دستورالعمل ایمنی آن را صادر تا متولیان ، هیات امنا و مسئولین مربوطه نسبت به رفع نقایص ایمنی اقدام نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: این سازمان برای آموزش، بازدید ها و مشاوره در زمینه ایمنی در هر زمان آمادگی کامل دارد لذا مسئولين حسينيه ها و هيات ها می توانند از طریق مراجعه حضوری به معاونت آموزش و پیشگیری و يا نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی موضوعات درخواستی را با اين سازمان مطرح نمايند.

زارع افزود: سامانه ۱۲۵ این سازمان در تمامی ساعات شبانه‌روز پاسخگوی حوادث احتمالی است و در صورت نیاز به حضور عوامل آتش‌نشانی، نسبت به اعزام آتش‌نشانان در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه اقدام خواهد نمود ، عزاداران در صورت مشاهده تردد خودروهای امدادی ، همانند سال‌های گذشته همکاری لازم را داشته باشند و راه را برای خودروها باز نمایند.

وی افزود: بسیاری از افراد پارکینگ‌ها و زیرزمین های منازل خود را به حسینیه و تکیه تبدیل می‌کنند و با توجه به نداشتن اطلاعات از محل مذکور، توصیه می‌شود افراد مراتب را به این سازمان اطلاع دهند تا توصیه‌ها و مشورت‌های ایمنی به آنها ارائه شود و همچنین حتی المقدور نسبت به تهیه ، جانمایی و استقرار تعدادی خاموش کننده پودر و گاز و co2 در محل های مذکر اقدام نمایند.

عضو شورا تأکید کرد: با توجه به گرمی هوا و امکان استفاده از کولر های آبی در حسینیه ها و تکایا شایسته است به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه برق گرفتگی و حریق ناشی از اتصالی برق لازم است ضمن استفاده از افراد متخصص در سرویس و راه اندازی کولر ها ، نسبت به رعایت کامل مسائل ایمنی اقدام لازم بعمل آورند.

زارع خاطرنشان شد: انجام عملیات نجات و اطفای حریق در طبقات زیرزمین شرایط خاصی را دارد ، افراد تا حد امکان مراسم خود را در طبقات زیرزمین به‌خصوص طبقه منفی یک به پایین برگزار نکنند و در صورت برگزاری مراسم در محل‌های ذکر شده، راه‌های خروج باید متناسب با تعداد افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده مراسم عزاداری در ساعات پایانی شب و هنگام تاریکی هوا برگزار می‌شود و پوشش عزاداران نیز تیره و مشکی‌رنگ است، رانندگان باید توجه بیشتری به مسیر مقابل خود و به‌خصوص عابران پیاده داشته باشند؛ همچنین عابران پیاده نیز بهتر است تا حد امکان از حضور در حاشیه مسیرها و نقاط دارای دید کم ترافیکی پرهیز کنند.

زارع گفت: در پایان به متولیان امر توصیه می شود نکات ایمنی مربوط به تکایا و مساجد را در لینک زیر مطالعه و اجرایی کنند.

 

newsQrCode
برچسب ها: شورا یزد آتش نشانی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها