آمادگی آبفای استان همدان برای تأمین پساب صنایع استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تولید سالانه بیش از 35 میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان خبر داد و گفت: در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها را داریم.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۴۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه سالانه 35.76 میلیون مترکعب پساب در استان، تولید می‌شود، اظهار کرد: پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان همدان، مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

بختیاری‌فر تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود و سیمین از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند و استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه خانه های استان همدان مناسب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است.

وی ادامه داد:  در حال حاضر 1610 کیلومتر شبکه توزیع و 75 کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و 40 کیلومتر شبکه توزیع و 10 کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به مصارف پساب تولید شده در استان، مطرح کرد: فقط پساب تولید شده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان برای صنایعی اعم از؛ نیروگاه شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه و شهرک‌ صنعتی ویان استفاده می‌شود و در بقیه تصفیه‌خانه‌ها پساب تولیدی به منابع پذیرنده انتقال می یابد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه رایزنی با استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و مشترک های صنعتی برای فروش پساب انجام شده، توضیح داد: استفاده از پساب برای صنایع، مقرون به صرفه است اما مشکلاتی از نظر پرداخت هزینه ها توسط صنایع به شرکت آب و فاضلاب وجود دارد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: مشکلی در تأمین پساب در استان وجود ندارد و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها وجود دارد.

newsQrCode
برچسب ها: همدان آبفا فاضلاب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها