گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت توجه دولت چهاردهم به اقتصاد کشور، تشکر از مردم برای حضور در انتخابات، تاکید بر همکاری همه جانبه با رئیس جمهور منتخب برگزاری مراسم های محرم و ضرورت تامین امکانات اطفاء حریق برای محافظت از جنگلها از جمله گزیده های خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بود.
کد خبر: ۱۴۶۴۶۰۸

 گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،ضرورت توجه دولت چهاردهم به اقتصاد کشور، تشکر از مردم برای حضور در انتخابات، تاکید بر همکاری همه جانبه با رئیس جمهور منتخب برگزاری مراسم های محرم و ضرورت تامین امکانات اطفاء حریق برای محافظت از جنگلها از جمله گزیده های خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بود. 

دهدشت

امام جمعه کهگیلویه ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب گفت: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه ملت است مسئله و مأموریت مهم دولت چهاردهم اقتصاد است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت از حضور مردم و خلق حماسه انتخابات قدردانی و اظهار کرد: به رئیس جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنم و آرزوی موفقیت و بهروزی برای ایشان دارم.

وی اضافه کرد: ایرانی وطن پرست با غیرت جایگاه جمهوری اسلامی و جایگاه انتخابات را می‌داند، دشمن هر چه تلاش کرد تهدید کرد تحریم کرد برای بی تفاوت شدن مردم ایجاد یأس کرد، اما مردم با بصیرت نشان دادند گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت:مسئله و مأموریت مهم دولت چهاردهم اقتصاد است؛ دشمن با جنگ ترکیبی برنامه دارد همه مکلف هستند ایشان را کمک کنند. رییس جمهور مواظب دو ابزار تحریف و تحریم باشد؛ تحریم هرچند معیشت مردم را تحت فشار قراررداده، اما تحریف نشاط و امید مردم را هدف گرفته است.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: آتش سوزی ویرانگر خاییز الحمدلله ساعتی پیش با تلاش شبانه‌روزی امدادگران، نیرو‌های مردمی و فعالان محیط زیست کنترل شد، وضعیت خاییز دل هر انسانی را به درد می‌آورد هر انسانی که این صحنه‌های نگران کننده را می‌بیند نمی‌تواند آرام باشد خائیز در آتش جهل سوخت.

وی گفت: کوهستانی که ذخیره گاه محیط زیست کشور است، بیش از ۳۰ درصد آن در آتش سوخت همه درختان بلوط با عمر زیاد ایستاده سوختند قلب‌ها جریحه دار شد کی باید به خود بیاییم؟ برخی نگاه اسفبار به منابع طبیعی دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه رعایت انصاف در نقد‌ها را ضروری خواند و با اشاره به اینکه بعضی در خانه روی مبل نشستند و می‌گویند مسئولین چکار می‌کنند، افزود: بنده به عنوان یک طلبه گواهی میدهم مسیولین از ظرفیت‌ها استفاده کردند، اما امکانات استان در همین حد است. سابقه نداشت هواپیمای آبپاش در یک آتش سوزی هشت عملیات آبپاشی انجام دهد.

چرام

حجت الاسلام افشار امام جمعه‌ی شهر چرام در خطبه دوم نماز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) وقدر دانی از مردم در انتخابات اخیر گفت: برگزاری انتخابات سالم و در ارامش در مدت پنجاه روز شاهکاری بزرگ بوده است که همه ناظران داخلی و خارجی را به حیرت انداخت و مردم کهگیلویه و بویراحمد در این انتخابات خوش درخشیدند و وفاداری خود به نظام و انقلاب را بار دیگر ثابت کردند. 
حجت السلام افشار گفت: در انتخابات هر رای مردم با هر گرایشی سیاسی به معنای تایید و همراهی انان با اصل نظام بود و با حضور خود به دشمنان این نظام نشان دادند که مردم زاویه‌ای با نظام جمهوری اسلامی و ارمان‌های این نظام مقدس ندارند.

پاتاوه 
 
امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه انتخابات دلبستگی مردم به نظام اسلامی و دشمن شناسی ایرانیان را نشان داد، گفت:پیروزی واقعی، رهبر معظم، آحاد مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت به موضوع تقوا و اینکه امام حسین علیه السلام شریک القرآن است اشاره و اظهار کرد: امام حسین (ع) فرمودند «شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، هر کس از خدا پروا کند، خداوند تضمین کرده  او را از آنچه نمی‌پسندد، به آنچه می‌پسندد، متحول سازد».

امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه سیاسی نماز، انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را تجلی دوباره مردم سالاری دینی دانست و گفت: پس از دو دور انتخابات فشرده و رقابتی بیش از ۵۵ میلیون ایرانی با حضور حداکثری و با نشاط به ندای امام خامنه‌ای لبیک گفتند و دشمنان  داخلی و خارجی که با جنگ رسانه ای، مردم را ناامید می‌کردند، به حمدالله موفق نشدند و در این جنگ شکست خوردند.

حجت الاسلام سیادت افزود: نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به طور مستقیم در آماج حملات بی‌شرمانه عناصر خودفروخته ضد انقلاب قرار داشتند.

امام جمعه شهر پاتاوه نقطه قوت انتخابات را سالم بودن و در کمال امنیت برگزار شدن دانست و یادآور شد: برگزاری سه دوره انتخابات در پنج ماه گذشته با امنیت و آرامش، قدرت  کشور را می‌رساند که همه ناظران داخلی و خارجی را حیرت زده کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات دلبستگی مردم به نظام اسلامی و دشمن شناسی ایرانیان را نشان داد، اظهار کرد: بی‌تردید در شرایط اقتصادی کشور و تبلیغات شبانه روزی شبکه‌های معاند جلب و جذب مردم و مشارکت بسیار بالای مردم بصیرت و ولایت مداری آنها را نشان می‌دهد.

وی در بخش دوم خطبه‌ها افزود: نماز جمعه پاتاوه هفته آخر تیر ماه در صحن امامزاده باباحاجی (ع) برگزار می‌شود.

سرفاریاب

خطیب جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن فرموده است، سرای آخرت نزد اهل تقوا بهتر و برتر است؛ خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه توصیه و سفارش کرد. حجت الاسلام زارعی پور در موضوع راه‌های انحراف و فروپاشی خانواده گفت: تنگ نظری و سخت گیری‌های بی مورد و بیش از حد مرد نسبت به اهل خانواده در مسائل مختلف، یکی از عوامل دیگر بروز مشکلات و انحراف خانواده‌ها می‌باشد.
وی افزود طبق آیات قرآن و روایات اهل بیت، اینگونه مردان که با رفتار خود موجب سلب آرامش و آسایش اهل خانواده خود هستند، از رحمت خدا به دور بوده و مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرند.
امام جمعه سرفاریاب با اشاره به برگزاری انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در دو مرحله در هفته‌های قبل و مشارکت خوب مردم سراسر کشور در این انتخابات، گفت: برنامه‌ها و تلاش‌های متعدد دشمنان برای تهدید و مأیوس کردن مردم و تشویق مردم به عدم حضور و تحریم انتخابات، به شکست انجامید و بار دیگر ملت با بصیرت ایران اسلامی در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و با حضور در پای صندوق‌های رأی، پیروز واقعی این کارزار شدند.
حجت الاسلام زارعی پور ضمن قدر دانی از همه عوامل اجرائی و نظارتی و امنیتی انتخابات، برگزاری چندین انتخابات سراسری در کمال امنیت و در طی چند ماه اخیر در سطح کشور را نشان از دموکراسی واقعی و اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با تعیین سرنوشت ریاست قوه مجریه، رئیس جمهور جدید در ادامه راه رئیس جمهور شهید، با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و ایجاد وفاق و همدلی، شرایط و امور کشور در حوزه‌های مختلف را با قدرت به پیش ببرد.
وی با عرض تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، تاریخ را در مورد گذشته ولی درس عبرتی برای امروز و آیندگان دانست و افزود، ایستادگی و استقامت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت در برابر جبهه کفر، موجب احیای دین الهی و آئین رسول گرامی اسلام شد و در دوره معاصر نیز انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) نیز در امتداد قیام عاشورا و موجب احیای حقایق دین اسلام برای منطقه و جهان شد.

لیکک

امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم کشورمان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ، بر حفظ وحدت و پرهیز از هرگونه تفرقه افکنی تاکید کرد و گفت: مردم ایران اسلامی در دور دوم انتخابات به ندای رهبر انقلاب پاسخ دادند و مشت محکمی را بر دهان یاوه گویان و استکبار جهانی زدند.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با اشاره به عظمت و بزرگی ماه محرم ، بویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی ، از مردم دیار بهمئی خواست تا با حضوری باشکوه در این مراسمات راه امام حسین ع را بهتر از گذشته ادامه دهند.
وی به برخی از ویژگی ها و فضائل ماه محرم اشاره کرد و گفت: باید در زندگی دنیوی خود بهترین بهره را از این ایام ببریم و حرمت و قداست این ماه را نگه دایم.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره بوجود بسیاری از نیروها و مسئولان ارزشی و انقلابی در کشورمان ، از مردم خواست ظرفیت سوزی نکنیم و با همدلی و همکاری ارزش و منزلت فرزندان خودمان را بالا ببریم و از هرگونه تخریب و تهمت بپرهیزیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها