شیوع بیماری جذام در کشور صحت ندارد

رئیس اداره سل و جذام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیوع بیماری جذام را در کشور تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۴۶۴۵۲۷

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،  مهشید ناصحی در خصوص شایعات در فضای مجازی درباره شیوع بیماری جذام در کشور گفت: این شایعات صحت ندارد و برخلاف تصور عموم، میزان سرایت این بیماری کمتر از سایر بیماری‌های عفونی است.

رئیس اداره سل و جذام وزارت بهداشت افزود: ۹۵ درصد افراد حتی در صورت تماس فیزیکی هم مصون هستند و امکان سرایت فقط برای افرادیست که بیماری ژنتیکی داشته باشند یا در تماس طولانی مدت با افراد جذامی قرار بگیرند که با اولین دز مصرف دارو، همان امکان سرایت هم رفع می‌شود. 

مهشید ناصحی با بیان اینکه جذام در ایران به مرحله حذف رسیده است، گفت: این بدان معنا ریشه کنی کامل نیست، اما از ۲۰ سال قبل که در کشور بیش از ۴۰ نفر به این بیمارای مبتلا می‌شدند اکنون به کمتر از ۱۰ نفر در سال رسیده است و همیشه از این تعداد حداکثر ۳ نفر ملیتی غیر ایرانی داشتند.

رئیس اداره سل و جذام وزارت بهداشت در خصوص چگونگی سرایت این بیماری گفت: جذام انواعی دارد که با ایجاد لکه‌های پوستی تشخیص داده می‌شود و می‌تواند در صورت تماس طولانی مدت تنفسی یا از طریق زخم‌های پوستی مننتقل شود و میزان سرایت آن پایین است.

دکتر ناصحی در پایان با اشاره به درمان پذیر بودن این بیماری در کشور گفت: جذام قابل درمان است و اگر به موقع تشخیص داده شود با اولین دوز دارو همان سرایت ناچیز هم از بین می‌رود و دیگر سرایت نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها