الحاق تسلیحات و تجهیزات جدید به هوانیروز ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هوانیروز ارتش در لبه فناوری قرار دارد و تسلیحات و تجهیزات ویژه‌ای به هوانیروز الحاق شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هوانیروز ارتش در لبه فناوری قرار دارد و تسلیحات و تجهیزات ویژه‌ای به هوانیروز الحاق شده است.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ حیدری در حاشیه برگزاری نخستین کنگره شهدای هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه امروز یاد ۲۷۰ شهید خلبانان هوانیروز را گرامی می‌داریم، اظهار داشت: آیین امروز گرامی‌داشت شهدایی است که هوانیروز نورانی و قدرتمندی را به یادگار برای ما گذاشتند و امروز خلبانان جوان ما با نگاه به تمثال مبارک شهدا و سیره شهدا کمر همت بستند که این راه نورانی را با صلابت ادامه دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: همه ما خود را خادمان خانواده شهدا می‌دانیم و گرامیداشت یاد شهدا می‌تواند ما را به طرف اهدافمان راهنمایی کند. ما در این کنگره باید سیره شهدا را الگوسازی کنیم تا نسل آینده بتوانند شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

امیر سرتیپ حیدری درباره تفاوت هوانیروز امروز نسبت به هوانیروز دوران دفاع مقدس عنوان کرد: هوانیروز در دفاع مقدس سابقه نورانی دارد؛ اما مانند هر جنگ‌افزار و تسلیحاتی باید به‌روز شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هوانیروز امروز در لبه فناوری قرار دارد و تسلیحات و تجهیزات ویژه‌ای به هوانیروز الحاق شده است که قابل مقایسه با هوانیروز دوران دفاع مقدس نیست. امروز تمام پرنده‌های ما قابلیت ناوبری و پرواز در شب را دارند؛ در حالی که در دوران دفاع مقدس ما این قابلیت‌ها را نداشتیم.

امیر سرتیپ حیدری افزود: امروز موشک‌های هوانیروز موشک‌های از نوع دورزن با برد ۲۰ کیلومتر هستند و هوانیروز امروز در حالی به موشک راهبردی با برد ۲۰۰ کیلومتری مجهز شده است که در زمان دفاع مقدس برد موشک ما، سه کیلومتر بود که نشانه تفاوت گسترده نسبت به گذشته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امروز هوانیروز از حالت یگان تاکتیکی خارج و به یک یگان راهبردی تبدیل شده است.

امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: از لحاظ مکانیزه کردن سامانه ناوبری پرنده‌ها نیز اقدامات خوبی در هوانیروز به عمل آمده است که واقعاً هوانیروز را از نظر قابلیت‌های تهاجمی نسبت به دوران دفاع مقدس، بسیار متمایز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها