مقاومت چگونه عملیات کماندوهای صهیونیست در داخل لبنان را ناکام گذاشت؟

در حالی حزب‌ الله لبنان استراتژی مربوط به تسلیحات توپخانه‌ای خود را که امکان تامین امنیت مسیرهای موشک‌ها و گلوله‌های آن به سمت اهداف در فاصله‌های مختلف پس از خنثی کردن گنبد آهنین دارد، افشا کرد، دستگاه امنیتی آن در حال انجام تحقیقاتی درباره یکی از مهم‌ترین نفوذهایی بود که محقق نشد.
کد خبر: ۱۴۶۳۷۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، برخی منابع در این رابطه گفتند که با توسعه عملیات‌های نظامی در مرزهای جنوبی، حزب‌ الله احتمال اجرای عملیاتی توسط اشغالگران در داخل خاک لبنان چه به شکل ترور و چه آدم‌ربایی را در نظر گرفت، عملیاتی که می‌تواند تاثیر روانی بسیاری بگذارد به ویژه اگر رهبران ارشد این حزب هدف قرار بگیرند.

به نوشته روزنامه «الدیار» چاپ لبنان، در این رابطه و پس از ترور «صالح العاروری» در ضاحیه جنوبی، فرماندهی امنیتی حزب‌الله طرحی را برای مقابله با این احتمال‌ها تنظیم و ارائه کرد که در آن هوشیاری مسؤولان امنیتی و راه‌اندازی شبکه‌های آن در تمامی مناطق لبنان به ویژه در مناطق حساس و در نزدیکی برخی از فرماندهان لبنانی و فلسطینی در نظر گرفته شد.

درباره جزئیات عملیاتی که قرار بود شنبه انجام شود، یک منبع نزدیک به حزب‌الله فاش کرد، از ۲ ماه قبل از طریق دستگاه اطلاعاتی یکی از کشورها، داده‌هایی در اختیار دستگاه امنیتی این حزب قرار گرفت که حاکی از این بود رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات امنیتی-نظامی ویژه‌ای علیه یکی از چهره‌های فلسطینی مهم وابسته به جنبش حماس آماده می‌شود.

بر این اساس دستگاه امنیتی حزب‌الله شروع به بررسی گزینه‌های احتمالی کرده و آن را به چند چهره محدود کرد، این حزب با بررسی و تحقیق موفق به بازداشت فردی در منطقه البقاع مرکزی واقع در پایگاهی استراتژیک شد و با آغاز تحقیقات مشخص شد که او اطلاعات ارزشمندی را در اختیار دارد.

منابع یاد شده در ادامه اعلام کردند فرد بازداشت شده در طول بازجویی‌ها اعتراف کرد که برای دستگاه اطلاعات اسرائیل کار می‌کند و مسؤول کنترل و رصد رفت‌وآمدهای یکی از چهره‌های ارشد حماس در کشورهای لبنان و سوریه بوده است. او گفت که نیروهای اسرائیلی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات هلی‌برن در نزدیکی منطقه المصنع جهت ربودن یکی از سران جنبش حماس هنگام بازگشتش از دمشق هستند، او احتمال داد که این عملیات در منطقه حد فاصل مراکز گمرک در ۲ طرف مرز انجام شود.

منابع یاد شده افزودند که جنگنده‌های اشغالگر پیش از این در همین منطقه ۲ عملیات ترور را اجرا کرده بودند.

بر این اساس حزب‌الله تصمیم گرفت همانند کمین «انصاریه» که چند سال قبل اجرا کرد، با ایجاد کمینی، نیروهای اشغالگر را در این منطقه غافلگیر کند اما تل‌آویو با وجود اینکه موافقت نخست‌وزیر را برای عملیات گرفته بود، به دلیل اینکه ارتباطش با جاسوس فلسطینی قطع شد، در لحظات آخر تصمیم به لغو عملیات گرفت.

منابع مذکور گفتند در نزدیکی منزل یکی از رهبران حماس در منطقه البقاع چندین دوربین مداربسته کشف شد و بررسی‌ها نشان داد که یک گروه سوری این دوربین‌ها را نصب کرده و به اینترنت متصل کرده بودند، در حالی که منطقه اطراف منزل این رهبر حماس به عنوان منطقه‌ای همسو با رویکرد مقاومت و حامی حماس شناخته می‌شود. به این ترتیب حزب‌الله عملیات هلی‌برن رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها