بررسی برندگان و بازندگان عادی‌سازی احتمالی روابط ریاض و تل‌آویو

دام صهیونیست‌ها برای بن‌سلمان

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:

در مرحله اول انتخابات، ۹۷ هزار و ۹۶۷ نفر در خارج از کشور رأی دادند

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور،۹۷هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور در مرحله اول انتخابات اخذ شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۹۵

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، سخنگوی ستاد انتخابات کشور آرای اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور را ۹۷ هزار و ۹۶۷ رای اعلام کرد.

محسن اسلامی روز سه شنبه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۳۶ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، شامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورمان و حضور ایرانیان در انتخابات مرحله نخست، افزود: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز تمهیدات لازم برای اخذ آرا از ایرانیان مقیم خارج از کشور اندیشیده شده است.

وی با ارائه مجموع ۹۷ هزار و ۹۶۷ رای مواخذه از حضور ایرانیان خارج از کشور در پای صندوق‌های رای در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: از این آراء ۳۲ هزار و ۵۸۲ رای مربوط به آقای مسعود پزشکیان ــ ۴۸ هزارو ۴۲ رای مربوط به آقای سعید جلیلی ــ ۱۳هزارو ۲۱۵رای مربوط به آقای محمدباقر قالیباف و هزار و ۶۲ رای مربوط به آقای مصطفی پورمحمدی ثبت شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور آرای باطله را نیز ۳۰۶۶ رای اعلام کرد.

اسلامی تاکید کرد: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که روز جمعه ۱۵تیر برگزار می‌شود نیز تمام شعبی که برای مرحله نخست در خارج از کشور در نظر گرفته شده بود، با هماهنگی‌های وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و تمهیدات ستاد انتخابات کشور فعال هستند و آماده اخذ رای از ایرانیان خارج کشور هستند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با هماهنگی‌های انجام شده حجاج ایرانی مستقر در عربستان سعودی نیز در انتخابات شرکت کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت  خارجه تعرفه‌های مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران را برای نمایندگی‌های کشورمان ارسال کرده است.

بر اساس تبصره (اصلاحی ۲۶ˏ۱۰ˏ۱۳۹۱) ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی‌دهندگان در خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی، رأی دهند؛ بنابراین به موجب این ماده ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در صورت عدم دسترسی به شناسنامه یا کارت ملی از گذرنامه معتبر ایرانی خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها