اتفاقات عجیب و غریب در رفسنجان

صدای پای رحمتی و سامره می‌آید؟!

پیام خوان گاریدو برای هواداران پرسپولیس:

تلاش می‌کنم به تیم‌تان افتخار کنید

یک اسپانیایی سرمربی پرسپولیس شد .این خبری بود که در آخرین ساعات دوشنبه شب در رسانه‌های مختلف منعکس شد. سرمربی که کارنامه جالبی دارد و به قول خودش حضور در پرسپولیس برایش افتخار بزرگی است وآمده تا کاری کند که هواداران این تیم به تیم‌شان افتخار کنند!این در حالی است که پرسپولیس یکی ازپرافتخارترین تیم‌های ایران است وشاید فقط حضور مقتدر و قهرمانی در آسیا بتواند میلیون‌ها هوادار این تیم را راضی کند.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۰۷
 
سرمربی جدید پرسپولیس در فصل ۲۰۱۱ – ۲۰۱۰ در ردیف ۱۰مربی برتر جهان قرار گرفت. او سال ۲۰۲۳ هم در رتبه ۳۴ جهان قرار گرفت اما می‌شود روی نتایج و مسابقاتی که انجام شده هم ریز شد و یک آمار اساسی درباره گاریدو داد.

این سرمربی اسپانیایی متولد بیست‌و‌نهم مارس۱۹۶۹در والنسیاست. او سابقه خاصی به عنوان بازیکن ندارد، اما درعرصه مربیگری کار خود را در تیم محلی منطقه والنسیا درسال ۱۹۹۳ به نام «ال پویگ» آغاز کرد .پس از ۵ فصل حضور در این تیم، به اوندا پیوست و با یک سال فعالیت، سال ۲۰۰۳ به عنوان سرمربی تیم B ویارئال انتخاب شد.

گاریدو طی ۷سال درمقاطع مختلف این تیم کار کرد و درسی‌و‌یکم ژانویه۲۰۱۰ به عنوان سرمربی تیم اصلی باشگاه معرفی شد. در جمع زیردریایی‌ها (لقب ویارئال) تا بیست‌و‌یکم دسامبر ۲۰۱۱ آمار ۱۰۶بازی، ۴۵برد،۲۳ تساوی و ۳۸ باخت را ثبت کرد. در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰، با ویارئال سهمیه لیگ قهرمانان را به عنوان تیم چهارم لالیگا به دست آورد.

پس ازجدایی از این تیم، درپانزدهم نوامبر۲۰۱۲هدایت بروژ بلژیک را برعهده گرفت و درنخستین فصل با این تیم در رتبه چهارم لیگ حرفه‌ای این کشور ایستاد و فصل بعد پس از ثبت آمار ۳۷بازی، ۲۰ برد، ۹مساوی و ۸ باخت، نوزدهم سپتامبر۲۰۱۳ازاین تیم جدا شد.

البته در بازگشت به اسپانیا در دوم دسامبر همان سال، توفیق چندانی به دست نیاورد و پس از ۱۰ بازی با آمار ۲ برد، ۳ مساوی و ۵ باخت و در کمتر از دو ماه بعد از رئال بتیس برکنار شد.

اولین تجربه خارج از اروپای گاریدو، هشتم جولای ۲۰۱۴ در الاهلی مصر رقم خورد و در یک فصل، نایب قهرمانی لیگ مصر را به دست آورد.جایی که آمار۴۰بازی،۲۲برد،۱۰مساوی و ۸باخت رابه جا گذاشت وبا کسب قهرمانی سوپرکاپ مصرو جام کنفدراسیون‌های قاره آفریقا، پنجم می ۲۰۱۵ با این تیم پرافتخار خداحافظی کرد.

الاتفاق عربستان هم اولین تیم آسیایی گاریدو بود که ششم نوامبر ۲۰۱۶ به آن رفت و با ثبت آمار ۱۲بازی، ۳برد، ۳مساوی و ۶ باخت، سه ماه بعد برکنار شد.

در دو فصل هدایت راجا کازابلانکا مغرب بین بیستم ژوئن ۲۰۱۷ تا بیست‌و‌هشتم ژانویه ۲۰۱۹، توانست قهرمانی جام‌حذفی مراکش و جام کنفدراسیون‌های این قاره را با آمار ۸۱ بازی، ۳۹ برد، ۲۸مساوی و ۱۴باخت کسب کند.دربازگشت به قاره کهن به عنوان سرمربی العین امارات پس از ۱۷ بازی با ۹ شکست، دوم ژوئن ۲۰۱۹ از این تیم هم خداحافظی کرد تا بیشتر از ۴ ماه دوام نیاورده باشد.

او درساحل تونس هم موفقیتی نداشت و پس از انتصاب در هجدهم نوامبر ۲۰۱۹ با ۵ برد، ۳ تساوی و ۵ باخت از این تیم اخراج شد. در اولین دوره حضور در وداد مراکش هم فقط ۷ بازی روی نیمکت نشست. اوج ناکامی وی در سال ۲۰۲۱ رقم خورد که با وجود ۱۹ بازی هدایت کاستیون در لیگ ۲ اسپانیا، نتوانست مانع سقوطش شود.

کمتر از ۳ ماه فعالیت در اسماعیلیه مصر، بین بیستم سپتامبر تا نهم دسامبر ۲۰۲۲ هم برایش خوش‌یمن نبود و با ثبت ۴ باخت در ۸ بازی با این تیم حکم اخراج خود را دریافت کرد بیست‌وششم فوریه ۲۰۲۳ بار دیگر به وداد مراکش بازگشت و با ثبت آمار ۱۴ بازی، ۸ برد، ۵ مساوی و یک باخت این تیم را به جایگاه ششم لیگ رساند.

آخرین تیم سرمربی اسپانیایی قبل از ورود به ایران USM آلجر الجزایر است که رکوردش در آن ۴۲ بازی، ۲۳ برد، ۶ مساوی و ۱۳ باخت از هفدهم اکتبر ۲۰۲۳ و قرار گرفتن در رتبه چهارم لیگ این کشور است.

آمار مربی اسپانیایی در یک نگاه
اما آماروارقام درباره سرمربی جدید سرخپوشان چه می‌گوید؟گاریدو در۴۵۱بازی که روی نیمکت تیم‌های‌مختلف نشسته است ۲۰۸بازی را برده (۴۶ درصد) ۱۳۷ بازی را باخته (۳۰ درصد) و ۱۰۶ بازی (۲۴ درصد) را هم مساوی کرده است. سیستم مورد علاقه او ۱-۲-۳-۴ است؛ یعنی سیستم باب میل پرسپولیسی‌ها. گاریدو یک شعار هم دارد که می‌گوید:«سبک بازی من برای پیروزی طراحی شده است.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها