آزادی ‌زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان پس از ۱۳ سال

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: همزمان با عید سعید قربان زندانی محکوم به قصاص در این استان پس از ۱۳ سال آزاد شد.
رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: همزمان با عید سعید قربان زندانی محکوم به قصاص در این استان پس از ۱۳ سال آزاد شد.
کد خبر: ۱۴۶۱۲۷۸

هرمزگان-جام جم انلاین-رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: همزمان با عید سعید قربان زندانی محکوم به قصاص در این استان پس از ۱۳ سال آزاد شد. 

به گزارش  روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این محکوم به جرم قتل عمد پس از ۱۳ سال حبس منتظر اجرای حکم قصاص بود که در نتیجه تلاش سرپرست و قضات اجرای احکام دادسرای مرکز استان هرمزگان و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، در پی برگزاری نشست های متعدد صلح و سازش، با رضایت اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، حیاتی دوباره بخشیدند.

وی همچنین گذشت و ایثار اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) برشمرد و از تلاش مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای ایجاد مصالحه، قدردانی کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تاکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به مناسبت های مختلف از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های راهبردی دادگستری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳، اجرای شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قضایی پیگیری می شود و بر این اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها فعالیت خود را به صورت تخصصی و گسترده ادامه خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها