رونالدو که هیچ، مسی هم در یک قدمی او

بازیکن محبوب دایی، رکوردش را می‌زند؟

رونالدو که رفت و غیرقابل دسترسی است، یکی لیونل مسی را بگیرد! فوق ستاره آرژانتینی با دو گلی که شب گذشته وارد دروازه گواتمالا کرد، تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد ۱۰۸رساند تا در یک قدمی علی دایی باشد.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۳۰
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
بازیکن محبوب دایی، رکوردش را می‌زند؟
 
روزی روزگاری، خود دایی هم تصور نمی‌کرد لیونل مسی بتواند رکوردش را بشکند چون درمصاحبه‌ای گفته بود:«رونالدو برای تیم‌ملی پرتغال بازیکن به مراتب تأثیرگذارتری بوده تا لیونل مسی برای تیم‌ملی آرژانتین. به همین دلیل من فکر می‌کنم که از میان این دو نفر فقط کریستیانو رونالدو بتواند به رکورد من برسد.» 
آن روزها مسی با آرژانتین هنوز جام‌جهانی را فتح نکرده بود. رونالدو هم مثل امروز ماشین گلزنی تیم‌ملی پرتغال بود. از قضا، نه تنها کریس توانسته رکورد تعداد گل ‌ملی علی دایی(۱۰۹ گل) را بشکند که لیونل مسی هم ظرف همین روزها و یحتمل در کوپا آمه‌ریکا که از اول تیرماه استارت می‌خورد، از رکورد دایی خواهد گذشت.مسی در گروه مقدماتی کوپا بدون شک شانس بالایی برای گلزنی برابر کانادا، شیلی و پرو خواهد داشت چراکه آرژانتین مدعی اول کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید. با این وضع بدنی، او گویا می‌خواهد در جام‌جهانی ۲۰۲۶ هم به میدان برود پس نه تنها به سادگی از رکورد دایی گذر می‌کند که احتمالا فاصله زیادی با او می‌گیرد و به کریس رونالدو که تا این لحظه ۱۳۰ گل ملی زده، نزدیک خواهد شد. 

دایی: رکوردها برای شکستن هستند
علی دایی اما همیشه نگاهی متواضعانه به رکورد گلزنی‌ ملی خود داشته است. مرور می‌کنیم جملاتی را که او در سال‌های گذشته درباره شکستن رکوردش توسط کریس رونالدو به زبان آورده. دایی البته نگاه متفاوتی به رکوردزنی خود داشته و در ظاهر از اتفاقی که افتاده، اصلا ناراحت نیست. 

من تا زمانی که رکوردم پابرجا بماند، به داشتن آن بسیار افتخار می‌کنم و فکر می‌کنم تمام مردم ایران هم به آن افتخار کنند. من از آنچه در دوران بازیگری‌ام کسب کردم، راضی هستم. در حقیقت این رکورد به من تعلق ندارد و به تمام هموطنانم تعلق دارد. اگر این رکورد شکسته شود، ناراحت نمی‌شوم.(قبل از آنکه رونالدو رکوردش را بشکند) 

رکوردها برای شکسته شدن هستند. این رکورد هم روزی شکسته می‌شود و من خوشحال می‌شوم که بازیکن بزرگی مانند کریستیانو رونالدو رکورد مرا بشکند. 

فکر می‌کنم در همه این سال‌ها که این رکورد را زدم این‌قدر در کشور ما صحبتی نبوده تا الان که رونالدو می‌خواهد رکورد را بزند. وقتی این رکورد را داشتم کسی یادی نمی‌کرد. الان سوژه خیلی جاها شده است و اگر قرار است رکورد شکسته شود چه بهتر که بازیکن بزرگی مثل رونالدو آن را بشکند.

باید قبول کنیم فوتبالی که رونالدو و مسی بازی کرده‌اند با فوتبال ما فرق دارد. از نوابغ دنیا هستند و چه بهتر که رونالدو این رکورد را بشکند.
     
تمجید دایی از مسی
مسی بازیکنی است که فکر نکنم تکرار شود. او از لحاظ تکنیک و هوش بسیار بالاست و این هوش در این سن و سال بالا به او کمک می‌کند. نسبت به دیگر کسانی که توپ‌طلا را گرفته‌اند او نکته بارزی دارد که به دلیل فیزیک جسمانی‌اش هیچ‌وقت با سر گل نزده یا به ندرت اتفاق افتاده است. رونالدو را ببینید هم با سر و هم با پا گل می‌زند. 

به هیچ عنوان کسی نمی‌تواند مسی را مهار کند. هر وقت اراده کند سه چهار بازیکن را دریبل می‌کند. در تیم بارسلونا سال‌هاست بازی می‌کند و همبازیانش مثل سوارز به او خیلی کمک می‌کنند. 

مسی کاشته‌زن قهاری هم هست. چندی پیش دو ضربه ایستگاهی در یک بازی شبیه هم زد. ما یک کاشته گل می‌زدیم و ماه‌ها طول می‌کشید یک کاشته دیگر بزنیم.

مسی فوتبالیست بهتری نسبت به رونالدوست چون گل‌هايی كه رونالدو می‌زند شاید بازیکنان دیگر هم بتوانند بزنند ولی گل‌هایی که مسی می‌زند، بعضا غیر ممکن است و مشابهش را ندیده‌ایم. 

بیشترین هتریک ملی
کریستیانو رونالدو  ۱۰
لیونل مسی          ۹
علی دایی           ۸
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها