مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن:

پیش بینی تولید بیش از 140 هزار تن انواع غلات در رزن

پیش بینی تولید بیش از 140 هزار تن انواع غلات در سال زراعی جاری در شهرستان رزن خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۰۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رضا مهدوی رجا با بیان اینکه بالغ بر 75 هزار و 700هکتار از اراضی شهرستان رزن به کشت انواع غلات اختصاص دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه غلات جزو محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود، مبارزه علیه آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز این محصولات ضروری است. 

وی در ادامه‌ تأکید کرد: سطح مبارزه با سن مادر در مزارع غلات شهرستان در سال زراعی 1403-1402 در مساحتی بیش از  24 هزار هکتار و مبارزه با علف‌های هرز در مزارع در مساحت 10هزار هکتار انجام شده است‌.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن ادامه داد: از هشتم خرداد ماه سال جاری  در 19 هزار هکتار از اراضی شهرستان مبارزه با پوره سن توسط بهره‌برداران و بنابر توصیه کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه در جریان است اظهار کرد: حدودا 75 هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون توسط سه اکیپ دولتی و هشت اکیپ خصوصی مورد رصد و پایش قرار گرفته است و از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان از جمله استفاده از نفوذ کلام ائمه جماعات برای ترغیب کشاورزان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، آموزش‌های انفرادی، مکاتبه با بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها، کشاورزان پیشرو و نصب بنر و اطلاعیه برای مقابله با سن غلات استفاده شده است.

مهدی رجا تأکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در سال زراعی 1403_ 1402حدود 70 هزار هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از افزایش نزولات جوی در سال زراعی جاری به میزان 83 میلیمتر نسبت به سال زراعی گذشته، از پیش بینی تولید بیش از 140 هزار تن انواع غلات در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: برای حفظ کمیت و کیفیت محصول، مبارزه با سن غلات در دو مرحله سن مادر و سن پوره با جدیت در حال پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها