خریداری بیش از ۹۰ درصد گندم کشت شده در استان قم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم از خریداری و ذخیره سازی بیش از ۹۰ درصد گندم کشت شده در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۲۱۵

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از گندم کشت شده در استان خریداری و در سیلو ذخیره شده است. 

سعید محمدی افزود: در سال زراعی جاری ۶۴۹۰ هکتار از زمینه‌های استان زیر کشت گندم رفت که ۱۰۹۰ هکتار از این مقدار کشت دیم و ۵۴۰۰ هکتار نیز کشت آبی بوده است. 

وی با اشاره به بارش‌های نسبتاً خوب در زمستان سال گذشته و بهار امسال گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ تا ۱۶ هزار تن گندم از سطح گندمزار‌های استان برداشت شود و تاکنون ۱۴ هزار تن از این مقدار از کشاورزان قمی خریداری شده است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه امسال هر کیلو گندم معمولی به قیمت ۱۷۵۰۰ تومان و هر کیلو گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان خریداری می‌شود افزود: تاکنون نیمی از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و مابقی مطالبات کشاورزان هم پس از تامین اعتبار از سوی برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: کشورمان امسال نیز همچون سال گذشته در تولید گندم به خودکفایی کامل رسیده است و هیچ مشکلی در تامین گندم نخواهیم داشت. 

وی با اشاره به مصرف سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم در استان گفت: گندم کشت شده در قم تنها جوابگوی مصرف یک ماه استان است و مابقی نیاز استان از سایر استان‌ها از جمله خوزستان، کرمانشاه و گلستان تامین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها