مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان:

۶۹ واحد دامداری سبک و سنگین روستایی در استان همدان فعال شده است

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح "هر روستا یک دامداری" در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ واحد گوساله‌پرواری و بره‌پرواری روستایی با ۲ هزار و ۱۸۸ راس دام فعال شده است.
کد خبر: ۱۴۵۹۸۲۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان، عادل بصیری از اجرای طرح "هر روستا یک دامداری" در استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ واحد دامداری سبک و سنگین با ۲ هزار و ۱۸۸ راس دام در استان فعال شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور از استان همدان آغاز و اجرایی شده به نحوی که این طرح در راستای مولدسازی روستاها مورد استقبال مسئولان قرار گرفته است افزود: در سال‌های گذشته به دلایل مختلف روستاها از تولید به سمت مصرف‌ سوق پیدا کردند و این امر به بخشی از تولید آسیب وارد کرد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه دام‌های افزوده شده از منابع داخلی به جمعیت دام سبک و سنگین روستایی اضافه شده است یادآور شد:  دستورالعمل طرح برای بازگرداندن واحدهای کوچک روستایی به چرخه تولید تدوین شده است.

بصیری در پایان متذکر شد: تمام تلاش ما در سال جاری معطوف به فعال سازی دامداری‌های کوچک روستایی است به طوری که علاوه بر احیای واحدهای نیمه فعال و راکد، مولدسازی سازی روستاها به جد دنبال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها