رییس کل دادگستری مازندران:

۳۰۰۰ زندانی دهه کرامت در مازندران به مرخصی رفتند

رییس کل دادگستری مازندران، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را یکی از سیاست‌های کلی قوه قضائیه دانست و گفت: سه هزار زندانی در دهه کرامت به مرخصی رفتند.
کد خبر: ۱۴۵۹۳۱۶

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،عباس پوریانی در جلسه هیأت استانی نظارت، هماهنگی و پیگیری موضوع ماده ۲۷ برای ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس یکی از سیاست‌های کلی قوه قضائیه است.

وی به روند تعدیل تفکرات کیفر گرا و اصلاح ساختار آسیب‌زای زندان اشاره کرد وگفت: امروزه استفاده از جایگزین‌های حبس در دستور کار قرارگرفته و در بسیاری از موارد توانسته، قطع کننده چرخه ارتکاب جرم باشد و از بازگشت مجدد مجرم به ندامتگاه جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از آسیب شناسی‌های صورت گرفته ثابت می‌کند، صدور احکام جایگزین حبس خصوصاً برای افرادی که برای بار اول مرتکب خطا شده‌اند، مورد توجه و استفاده جدی قرار گرفته و تأثیر بسیارخوبی جهت اصلاح و درمان مجرمان داشته است.

پوریانی به از اعطای مرخصی به بیش از سه هزار زندانی واجد شرایط استان مازندران در جریان بازدید از زندان‌های استان در دهه کرامت خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: قضات باید در صدور رأی، با مد نظر قرار دادن شخصیت، شغل و جرم شخص متهم اقدام به تصمیم گیری کنند، البته در جرایمی مانند سرقت که باعث نگرانی، اضطراب و اخلال در امنیت و نظم می‌شود باید سخت گیری و دقت بیشتری اعمال شود.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین درپایان گفت: باید ساز وکاری ایجاد شود که دغدغه همکاران قضائی در خصوص دادرسی‌های الکترونیک مرتفع شود تا با افزایش رسیدگی‌ها به صورت الکترونیک، ضمن تسریع در روند رسیدگی، هزینه‌ها نیز کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها