انتشار بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری

«جنبش دانشجویی انقلابی، به عنوان سربازان امام و خادمین مردم، به تمامی نامزد‌های انتخاباتی هشدار می‌دهد که در مقابل قدرت‌طلبی، بی‌تقوایی و زیرپا گذاشتن آرمان‌های انقلاب می‌ایستد. اتمام حجت می‌کنیم که این دست فعالیت‌ها توسط هر کسی، از هر جناحی که انجام شود، ما در مقابل او خواهیم بود»
کد خبر: ۱۴۵۹۲۲۵

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، نخستین بیانیه بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: «جنبش دانشجویی انقلابی، به عنوان سربازان امام و خادمین مردم، به تمامی نامزد‌های انتخاباتی هشدار می‌دهد که در مقابل قدرت‌طلبی، بی‌تقوایی و زیرپا گذاشتن آرمان‌های انقلاب می‌ایستد. اتمام حجت می‌کنیم که این دست فعالیت‌ها توسط هر کسی، از هر جناحی که انجام شود، ما در مقابل او خواهیم بود»

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ لَابُدَّ مِنْ أَمْرِکَ، وَلَابُدَّ مِنْ قَدَرِکَ وَلَابُدَّ مِنْ قَضَائِکَ وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِکَ
چندی پیش قضا و قدر الهی بر این قرار گرفت که ملت ما با داغ شهادت یکی از بهترین خادمانش مواجه شود. شهادت آیت الله رئیسی داغی سنگین بر دل ملت ایران بود. اما به حول و قوه الهی ملتِ مجاهد ما از دل این تهدید هم به فرصت‌های زیادی برای اعتلای دین حق دست خواهد یافت.

دولت سیزدهم شرایطی را تحویل گرفته بود که کشور عملاً از بی‌تدبیری در دولت رنج می‌برد. سستی و کاهلی اسلاف ناخلفِ شهید جمهور به نامیدی مردم منجر شده بود. دولت تازه نه تنها خزانه‌های خالی و صندوق‌های پولِ جاروشده را تحویل گرفته بود؛ بلکه باید بدهی‌های کلان دولت قبل را هم تسویه می‌کرد. کشور با قطعی‌های مکرر برق و گاز مواجه بود. انبار‌های استراتژیک کشور خالی بود و خطر سفره مردم را هم تهدید می‌کرد.

دولت مردمی شهید رئیسی با روحیه‌ای جهادی و خستگی‌ناپذیر وارد میدان شد تا کارآمدی جریان انقلابی را اثبات کند. این دولت ثابت کرد می‌توان در مدتی کوتاه با تکیه بر ظرفیت داخل و تعامل سازنده با دیگر کشور‌ها برای واردات واکسن، بلای کرونا را از سر کشور رفع کرد. ثابت کرد جمع بین دیپلماسی و میدان چقدر ممکن است و کارگشا. می‌شود سفره مردم را به مذاکره با آمریکا گره نزد. همان طور که همه دیدیم ممکن است مستقیم و علنی عملیاتِ بزرگی همچون وعده صادق را رقم بزنی و قیمت دلار در کشورت جهش نکند. همین کنش‌ها بود که به ما نشان داد می‌توان به دشمن‌ترین دشمن بشریت حمله موشکی کرد و سایه خیالی جنگ بر سر کشور نباشد. دیپلماسی عزت‌مندانه و کارآمد این دولت بود که توهم انزوای جمهوری اسلامی را شکست. عضویت در پیمان‌هایی مثل شانگ‌های و بریکس یا حضور هفتاد هیئت عالی رتبه دیپلماتیک در تشییع شهید جمهور به ما نشان داد می‌توان بر سر آرمان‌ها ماند و دور کشور هم دیوار نکشید.

یکی از بارزترین صفات رئیس جمهورِ شهید، مردمی بودن ایشان بود. ۴۹ سفر استانی در مدتی کوتاه خود مؤیدی بر این مدعا است. شهید رئیسی بر خلاف اسلاف ناخلفش که وقتی شمال کشور را آب برده بود، در جنوب کشور در خواب غفلت و در حال استراحت بودند، همیشه و در همه مشکلات در کنار مردم و غم‌خوار آن‌ها بود. اگر کسی می‌خواست او را پیدا کند باید سراغش را در کوخ‌های روستا‌های محروم کشور می‌گرفت. بر خلاف کاخ‌نشینانی که از پاستور بیرون را نمی‌دیدند.

به گواهی سازمان ملل، دولت سیزدهم توانست فجایع اقتصادی دهه ۹۰ را پشت سر بگذارد و رشد اقتصادی برای کشور به ارمغان بیاورد. این دولت هم چرخ اقتصاد را چرخاند و هم چرخ سانتریفیوژ‌ها را. تا پیش از دولت آقای رئیسی نفت‌کش‌های ما در اقیانوس‌ها سرگردان بودند. اما با کنار رفتن ژنرال‌های نفتی این گره هم توسط روحیه جهادی خدمت‌گذاران حقیقی ایران باز شد.

مخلص کلام اینکه شهید عزیز، رئیسی توانست بذر امید را بکارد. برای بارور شدن این نهال شب و روز نشناخت. سرانجام در راه به ثمر نشستن امید مردم و در حین خدمت به ایران اسلامی شهادت نصیبش گشت. حال نوبت ما مردم است که با درس گرفتن از تجربه‌های تلخی همچون ۹۲ و ۹۶ قطار پیشرفت کشور را در ریل خود حفظ کنیم.

ما دانشجویان بسیجی به عنوان عضوی از خانواده جامعه ایران و حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم، در ادامه توقعات و انتظارات خود از نامزد‌های انتخاباتی را اعلام می‌کنیم:

• در تمام مراحل انتخابات تقوای سیاسی را برای لحظه‌ای زیر پا نگذارید. از حال و روز کسانی که ظالمانه، به شهید مظلوم رئیسی تهمت زدند عبرت بگیرید. زمستان رفت و رو سیاهیش به زغال ماند! از شهید مظلوم ما بیاموزید که مصلحت مردم و رضای الهی برایش بر هر چیزی ارجحیت داشت.
• همیشه و همه جا سرباز ولایت باشید نه سربار نظام.
• بالاترین جایگاه برای شما خادمی ملت است، نه ریاست‌های زودگذر.
• برای پیشرفت امور کشور خستگی به خود راه ندهید.
• دیپلماسی عزت‌مندانه و کارآمد را با هم‌افزایی میدان استمرار ببخشید.
• سفره مردم را به اخم و لبخند بیگانگان گره نزنید.
• تحقق سیاست‌های مردمی‌سازی اقتصاد را دنبال کنید.
• خط فسادستیزی و عدالت‌محوری را امتداد بدهید.
• حفظ همدلی و وحدت کلمه را بر دعوا‌های دنیایی ارجحیت ببخشید.
• آرامش روانی مردم را به پای بازی‌های قدرت قربانی نکنید.
• به شعار ما می‌توانیم معتقد بمانید.
• برای خدمت فرصت‌جویی کنید نه اینکه دنبال بهانه‌های واهی برای توجیه ناکارآمدی باشید.
• راهبرد سیاست‌خارجی‌تان را به چند کشور محدود نکنید.
• ارزش‌های اسلامی را به سودای کسب قدرت به مذبح نبرید.
• نگاه امتی در حمایت از مستضعفان عالم را گسترش دهید.
جنبش دانشجویی انقلابی، به عنوان سربازان امام و خادمین مردم، به تمامی نامزد‌های انتخاباتی هشدار می‌دهد که در مقابل قدرت‌طلبی، بی‌تقوایی و زیرپا گذاشتن آرمان‌های انقلاب می‌ایستد. اتمام حجت می‌کنیم که این دست فعالیت‌ها توسط هر کسی، از هر جناحی که انجام شود، ما در مقابل او خواهیم بود:
• هشدار می‌دهیم، از تهمت، دروغ و نفرت‌پراکنی بپرهیزید!
• هشدار می‌دهیم، از اسم و رسم شهداء سوءاستفاده نکنید!
• هشدار می‌دهیم، آرمان‌های اسلام و انقلاب را برای سراب قدرت زیر پا نگذارید!
• هشدار می‌دهیم، وعده‌های دروغ و نشدنی ندهید!
• هشدار می‌دهیم، به هیچ وجه از فرامین رهبر معظم انقلاب در گفتار و عمل سرپیچی نکنید!
• هشدار می‌دهیم، دوقطبی‌سازی کاذب را به عنوان راهبرد خود انتخاب نکنید!
• هشدار می‌دهیم، قداست صندلی ریاست جمهوری اسلامی را که به واسطه خون شهیدان خدمت به آن بازگردانده شده است، به پای قدرت‌طلبی خود هدر ندهید!

 

والسلام علی من اتبع هذا الهدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها