رئیس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار با وزیر کشور عراق:

توافقنامه امنیتی تهران - بغداد کامل پیگیری و اجرا شود

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در دیدار با وزیر کشور عراق گفت: توافقنامه‌ای بین دو کشور مبنی بر خلع سلاح و استقرار این گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های تحت کنترل به امضا رسیده و باید به صورت کامل پیگیری و اجرا شود.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در دیدار با وزیر کشور عراق گفت: توافقنامه‌ای بین دو کشور مبنی بر خلع سلاح و استقرار این گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های تحت کنترل به امضا رسیده و باید به صورت کامل پیگیری و اجرا شود.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالامیر الشمری در دیدار با سرلشکر باقری ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان اظهار داشت: در این سفر به دلیل اهمیت زیارت اربعین با وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی مباحث خود را آغاز کرده‌ایم؛ باتوجه به فصل گرما و شرایطی که وجود دارد، نیازمند هماهنگی بیشتر و تامین تدارکات لازم هستیم.

وزیر کشور عراق ادامه داد: مسائل دیگری که در این سفر دنبال می‌کنیم، مذاکرات با فرماندهی انتظامی در خصوص موضوعات مرتبط و همچنین گفتگو با فرمانده دانشگاه دفاع ملی در خصوص تحصیل دانشجویان ما در این دانشگاه است.

آقای الشمری با بیان اینکه یکی از محور‌های گفتگو‌ها پیرامون انتقال تجارب آموزشی و پژوهشی بین دوطرف است، گفت: باتوجه به سطح آموزشی ایران رویکرد ما اعزام افسران پلیس وزارت کشور عراق برای تحصیل در دانشکده‌های مختلف نظامی و دافوس است که امیدوارم این سطح از تعامل باعث تقویت پیوند‌ها و اشتراک تجربیات شود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح هم در این دیدار ضمن تشکر از ابراز همدردی و محبت دولت و مردم عراق در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی اظهار داشت: حقیقتا کشور عراق در این حادثه برادری خود را نشان داد و موجب التیام و تسکین مقامات، مسئولان و مردم ایران شد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه جناب آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان شخصیت‌های بزرگی بودند، گفت: آقای رئیسی عنایت خاصی به توسعه روابط با کشور عراق داشتند؛ در دوره مسئولیتشان در قوه قضائیه به عراق سفر کرده بودند و بزودی هم قرار بود سفر دیگری به کشور عراق داشته باشند و در حال برنامه‌ریزی بودند که این حادثه پیش آمد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: آنچه که مهم‌تر است این است که توسعه روابط با کشور عراق یک تصمیم راهبردی، کلان و ملی در کشوربوده و تاکید و تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارکان نظام را دارد، از این‌رو این حادثه تلخ تاثیری در سطح روابط نداشته و روابط ما همچنان رو به گسترش خواهد بود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه جایگاه وزارت کشور در عراق از اهمیت بالایی برخوردار بوده و وظایف سنگینی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در وزارت کشور عراق امنیت روز به روز در حال گسترش است و ما در حوزه آموزش و انتقال تجربیات آماده همکاری با کشور عراق هستیم. 

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در ادامه با بیان اینکه سفر امسال اربعین حسینی در فصل گرماست، کار را برای زائرین، مردم عراق و دولت دو کشور سخت‌تر می‌کند، گفت: من صمیمانه از تلاش‌های مردم، دولت و مرجعیت عراق در پذیرایی و مهمان‌نوازی از مردم ایران و زائرین قدردانی و تشکر می‌کنم. 

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته امنیت زائران اربعین حسینی برقرار بوده است، اظهار داشت: مسئله امنیت زائران اربعین امسال هم بسیار مهم هست و اقدامات باید تداوم داشته باشد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح بر همکاری مرزبانی دو کشور تاکید کرد و با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب و غیرقانونی در کردستان عراق گفت: توافقنامه‌ای بین دو کشور مبنی بر خلع سلاح و استقرار این گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های تحت کنترل به امضا رسیده که باید به صورت کامل پیگیری و اجرا شود.

سرلشکر باقری افزود: با همکاری مرزبانی دو کشور باید مسئله قاچاق مواد مخدر و سلاح کنترل شود تا مرز‌های دوطرف امن و مستحکم باشند و روابط تجاری دو کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها