برگزاری اجلاس وزرای ورزش عضو شانگهای در قزاقستان

اجلاس وزرای ورزش عضو پیمان شانگهای ازصبح روز گذشته

اجلاس وزرای ورزش عضو پیمان شانگهای از صبح روز گذشته آغاز شد. در این اجلاس تمام وزرای ورزش کشورهای عضو این پیمان به غیر از وزیر ورزش پاکستان حضور داشتند .پیش از شروع این اجلاس و پس از گرفتن عکس یادگاری، وزیر ورزش ازبکستان با حضور در کنار کیومرث هاشمی پیام مکتوب تسلیت خود را به دلیل شهادت رئیس‌جمهور و همراهان تقدیم وزیر ورزش ایران کرد.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۵۶
اجلاس وزرای ورزش عضو پیمان شانگهای ازصبح روز گذشته
 
درابتدای جلسه و با اعلام وزیر ورزش قزاقستان به عنوان رئیس جلسه،اعضا به احترام شهید آیت‌ا...رئیسی ودیگرهمراهان ایستادند و یک دقیقه سکوت کردند. وزرای ورزش کشورهای حاضر نیز درابتدای سخنان خود با اشاره به سانحه سقوط بالگرد در ایران و شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان، این ضایعه را به نماینده ایران و ملت تسلیت گفتند.معاون وزیر ورزش تاجیکستان نیز به زبان فارسی این فقدان را به ایران تسلیت گفت.
 
برگزاری اردوها و مسابقات آموزشی مشترک 

توسعه حوزه تربیت بدنی و ورزش از جمله برای افراد دارای معلولیت 

برگزاری دوره‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها، تبادل هیئت‌های ورزشی، بازدیدهای کاری و همچنین آموزش، بازآموزی و تبادل کادر مربیگری و علمی - آموزشی در زمینه ورزش از جمله متخصصان رشته پزشکی ورزشی 

اهمیت رواج ورزش‌های ملی و سنتی در فضای سازمان همکاری شانگهای 

دعوت نماینده قزاقستان ازکشورهای حاضر دراین نشست برای حضور درپنجمین دوره بازی‌های جهانی عشایر 

طرفین در خصوص ارائه مراقبت‌های پزشکی تخصصی بسیار واجد شرایط به ورزشکاران تبادل نظر کردند.

نماینده قزاقستان پیشنهاد برگزاری مسابقات گلف منظم را ارائه کرد که به توسعه این ورزش در کشورهای سازمان همکاری شانگهای کمک خواهد کرد.

نماینده ایران پیشنهاد برگزاری جام فوتسال سازمان همکاری شانگهای را برای تقویت بیشتر همکاری‌های ورزشی از جمله در ورزش‌های تیمی ارائه کرد.

نماینده روس پیشنهاد کرد امکان ایجاد انجمن سازمان‌های ورزشی سازمان همکاری شانگهای و ایجاد کارگروهی در زمینه تربیت بدنی و ورزش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای انجام گیرد.

اعضا توافق کردند جلسه بعدی وزرای ورزش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای درسال‌ ۲۰۲۵ در جمهوری خلق چین برگزار شود.محل وزمان برگزاری این رویداد ازطریق مجاری دیپلماتیک وازدبیرخانه سازمان همکاری شانگهای اعلام خواهد شد.

طرف ایرانی پیشنهاد کرد نشست وزرای ورزش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای سال ۲۰۲۶ در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

اعضا از دولت جمهوری قزاقستان، وزارت گردشگری و ورزش جمهوری قزاقستان برای استقبال گرم و سازماندهی عالی این نشست قدردانی کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها