ما آن شقایقیم که با داغ زاده‌ایم

۱. شهادت رئیس‌جمهور مردمی، متعهد و پرتلاش کشورمان به همراه وزیر امور خارجه انقلابی و حضرت آیت‌ا... آل‌هاشم امام‌جمعه محبوب و معتبر تبریز و مالک رحمتی استاندار پرتلاش آذربایجان‌شرقی، موجی از اندوه و غم را بر کشور عزیزمان و دیگر کشورهای منطقه و جهان حاکم ساخته است. ملت غیور ایران در عزای بزرگمردی به‌ سر می‌برد که لحظه‌ای عهد و قسم خویش مبنی بر خدمت به محرومان را نگسست و فرجام زندگی پربار او نیز با شهادت در همین مسیر رقم خورد. تسلیم در برابر تقدیر الهی و صبر در برابر این مصیبت، امر پروردگار عالمیان است ... .
کد خبر: ۱۴۵۷۶۲۰
نویسنده مهدی گیوه‌کی | مدیر مسئول روزنامه جام‌جم

 
۲. بالاترین افتخار یک مسئول جمهوری اسلامی در بلندمرتبه‌ترین رکن اجرایی، خدمتگزاری به مردم است. رئیس‌جمهور فقید از ابتدای انقلاب اسلامی و همان زمانی که به‌عنوان دادستان در خدمت مردم بودند تا زمانی که مسئولیت سازمان بازرسی و تولیت آستان قدس و سپس قوه قضاییه را بر عهده گرفتند و دو سال گذشته که با رأی مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور کشورمان انتخاب شدند، هیچ‌وقت خود را از افتخار خدمتگزاری به ملت محروم نکردند و این عشق به مردم دوطرفه بود، که مردم خائنان و خادمان را خوب می‌شناسند. مردمی که امروز عزادار خادم خود هستند، می‌دانند که چه گوهری را از دست داده‌اند.
 
۳. دکتر رئیسی در موقعیتی دولت را تحویل گرفت که پس از طی‌کردن دوره کم‌کاری‌ها و ترک فعل‌های دهه۹۰ عملا اقتصاد ایران و سفره مردم دچار مشکلات عدیده بود. در این شرایط و در طول مدت کوتاه سه‌ساله ریاست‌جمهوری اتفاقات بزرگی در حوزه اقتصاد رقم خورد. از راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی تعطیل‌شده تا رسیدگی مستقیم به معیشت مردم، در این مدت رخ داد. مستضعفین و محرومین شاهدی بر این ادعا هستند.

۴. شهید رئیسی، فراجناحی‌بودن را در بالاترین جایگاه اجرایی کشور معنا کرد. همدلی مثال‌زدنی ملت ایران، اعم از گروه‌ها، احزاب، شخصیت‌ها و جریانات سیاسی بعضا متضاد و مخالف مشی همدیگر در پیگیری مستمر وضعیت رئیس‌جمهور محبوب و همراهان شهید و خدوم ایشان به‌وضوح نشان داد که ملت ایران در شرایط و برهه‌های حساس و حیاتی در دفاع و صیانت از کشورشان متحد و همگام هستند.

۵. برخی هم در این بین در فضای مجازی و غیرمجازی هلهله و شادی می‌کنند که امروز، بنا بر گفته زیارت‌عاشورا، روز شادی پیروان آل امیه و آل مروان و آل‌زیاد است. اینان را زیاد جدی نباید گرفت و به آنها نباید خرده‌گرفت که این اتفاقات در طول تاریخ شیعه همیشه رخ داده‌است و بازهم اتفاق خواهد افتاد. زمان همیشه نشان داده که کدام سمت تاریخ ایستاده‌ایم. رئیسی که در راه مردم عاقبت‌به‌خیر شد، دعا کنیم اینان نیز عاقبت‌به‌خیر شوند.

۶. از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز حوادث و اتفاقات ناگوار زیاد رخ داده‌است. ترورهای مسئولین رده بالای کشور در دهه۶۰ و رحلت امام‌خمینی(ره) و رخدادهای مختلف تا به امروز نشان داده که هر حادثه‌ای درخت انقلاب را تناورتر کرده است. در همین راستا فرمایشات روز گذشته رهبر حکیم انقلاب، تسلی‌بخش ملت ایران در این شرایط تاثربرانگیز است: تسلیم در برابر اراده خداوند متعال و استمرار پیشرفت و حرکت رو به جلو . این همان رمز پویایی و اصالت گفتمان انقلاب و متعلقات آن محسوب می‌شود. اصالت و قدرتی که در ۴۵ سال گذشته همواره دشمنان این مرز و بوم را به ورطه ذلت و شکست افکنده است. و گویی حافظ این بیت زیبا را برای ملت ایران سروده است: ای گل تو دوش داغ صبوحی کشیده‌ای/ ما آن شقایقیم که با داغ زاده‌ایم.

مهدی گیوه‌کی | مدیر مسئول روزنامه جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها