قیمت نفت در معاملات دیروز درپی حملات رژیم صهیونیستی به رفح همزمان با ادامه مذاکرات آتش‌بس باحماس صعودکرد.بهای معاملات نفت برنت با ۲۳سنت معادل ۰.۲۸درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا با۲۴سنت معادل ۰.۳۱درصد افزایش، به ۷۸دلار و ۷۲سنت درهربشکه رسید.
کد خبر: ۱۴۵۵۷۴۶
 
یپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی‌جی اظهار کرد: قیمت نفت در معاملات صبح دیروز، صعودی گشوده شد و موانع در مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شد فعالان بازار انتظار داشته باشند تنش‌های ژئوپلیتیکی برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند. وی افزود: فعالان بازار منتظر انتشار گزارش هفتگی ذخایر نفت و سوخت آمریکا هستند.تحلیلگران در نظرسنجی رویترز اعلام کردند ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته گذشته، کاهش پیدا کرده است. طبق نظر تحلیلگران، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به سوم می، به میزان ۱.۲میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با افزایش بسته شد و بخشی از کاهشی را که هفته گذشته داشت، جبران کرد. هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به هضم آمار اشتغال ضعیف آمریکا و ارزیابی زمان احتمالی کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو پرداختند، هر دو شاخص، شدیدترین کاهش هفتگی را در سه ماه گذشته تجربه کردند و نفت برنت بیش از۷درصد ووست‌تگزاس اینترمدیت، ۶.۸درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند. حماس روز دوشنبه با پیشنهاد میانجیگران برای آتش‌بس درغزه موافقت کردامارژیم صهیونیستی اعلام کرد این شرایط خواسته‌هایش را برآورده نمی‌کند و همزمان با برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات بر سر توافق، حملات خود را در رفح ادامه داد. نیروهای اسرائیلی از هوا و زمین به رفح در بخش جنوبی غزه حمله کردند و به ساکنان دستور دادند بخش‌هایی از شهر را که پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است، ترک کنند. عدم توافق بین دو طرف در جنگ هفت‌ماهه، از قیمت نفت پشتیبانی کرده، زیرا سرمایه‌گذاران، نگران مختل‌شدن عرضه نفت خاورمیانه در صورت گسترش این درگیری هستند. عربستان سعودی، قیمت فروش رسمی نفت خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را در ژوئن افزایش خواهد داد که منعکس‌کننده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال است.بر اساس گزارش رویترز، دراین میان، دلار قوی‌تر، رشد قیمت نفت را محدودکرد، زیرا نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر کرد. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، به ۱۰۵.۱۸واحد صعود کرد.
     
سقوط ارز رژیم صهیونیستی رکورد زد
در بحبوحه تنش‌ها بر سر طرح‌های نظامی حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه، «شِکِل رژیم صهیونیستی» در روز دوشنبه با ۱.۳درصد کاهش به ۳.۷۵درهردلاررسید.این سقوط، بزرگ‌ترین سقوط طی سه هفته اخیر در بحبوحه بن‌بست مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به آتش‌بس غزه و مبادله گروگان بود.اوضاع در نوار غزه روز دوشنبه پس از آن تشدید شد که ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه فوری فلسطینیان ساکن در محله‌های شرقی رفح را صادر کرد و از آنان خواست به مناطق المواسی در جنوب غزه بروند. به گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، تخمین زده می‌شود حدود ۱۰۰هزار غیرنظامی فلسطینی درمناطقی زندگی می‌کنند که قراراست تخلیه شود. رفح، محل زندگی بیش از۱.۵میلیون فلسطینی آواره است که پس از درگیری حماس و این رژیم درهفتم اکتبر گذشته در این مکان پناه گرفته‌اند.از آن زمان، به دلیل حملات رژیم صهیونیستی علاوه‌بر ایجاد فاجعه انسانی، بیش از ۳۴هزار و۷۰۰ فلسطینی که اکثرا زنان و کودکان بودند از بین رفتند.به گفته سازمان ملل، نزدیک به هفت ماه پس ازجنگ رژیم صهیونیستی،بخش‌های وسیعی ازغزه به ویرانه‌ای تبدیل شده که ۸۵درصد ازجمعیت غزه را به آوارگی داخلی درمیان محاصره فلج‌کننده غذا،آب سالم ودارو سوق داده است.آناتولی نوشت،رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است و حکم موقت در ژانویه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب نسل‌کشی در غزه است و به تل‌آویو دستور داد تا این‌گونه اقدامات را متوقف و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در آنجا اتخاذ کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها